Aflată la Craiova la Forumul Industriei Auto Europene 2019, Viorica Dăncilă a promis că va sprijini industia auto, prin realizarea infrastructurii rutiere mult așteptate de companiile Dacia și Ford.

 

“Am modificat legislația pentru a crește posibilitatea de a dezvolta infrastructura inclusiv prin intermediul Parteneriatului Public Privat. Vom lua și alte măsuri care să ușureze și să grăbească acest proces. Ministrul Transporturilor este azi, aici, alături de mine și știe ce greutate apasă pe umerii săi. (…) Concret, săptămâna trecută au început lucrările la primii kilometri de autostradă din Moldova”, a anunțat Dăncilă, referindu-se însă la Centura Bacăului, care va fi construită la profil de autostradă.

Dăncilă a arătat însă că lipsa autostrăzilor nu se soluționează prin “circ”.

Dăncilă îl plagiază pe Dragnea: Autostrăzile nu se rezolvă prin circ

Iată stadiul proiectelor, potrivit premierului:

“Drumul expres Craiova – Pitești este deja în fază avansată. Va avea o lungime de peste 121 km, are o valoare totală estimată de aproape 5 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar pentru o realizare cât mai eficientă, obiectivul a fost  împărțit în 4 tronsoane.

Contractele pentru proiectarea și execuția celor 4 tronsoane au fost scose la licitație în anul 2017, iar contractele pentru tronsoanele 1 și 2, au fost semnate deja în decembrie 2018.

Practic, anul acesta tronsoanele 1 și 2, în lungime de 57,55 km și cu o valoare însumată de peste 2 miliarde de lei cu TVA, au intrat în linie dreaptă, aflându-se în faza de proiectare.

Trebuie să precizez că licitațiile pentru tronsoanele 3 și 4 au fost anulate în instanță.

În acest moment, documentația necesară acestor tronsoane se află în procedura de reactualizare pentru a putea fi lansată din nou la licitație anul acesta.

De asemenea, avem în desfășurare Programul de modernizare a liniei de cale ferată pe secțiunea Arad – Caransebeș – Craiova – Calafat și Craiova – București – Constanța Port care va ajuta la creșterea capacității de transport, reducerea timpilor de parcurs  și eliminarea restricțiilor de viteză. Nu în ultimul rând, Guvernul a aprobat de curând Proiectul pentru București-Craiova- Drobeta-Lugoj cu bifurcație și spre Calafat dinspre Craiova care va fi realizat în Parteneriat Public Privat. În aprilie o să fie gata studiul de fundamentare pentru a putea fi scos la licitație.

Proiectul Pitești-Sibiu, la fel de așteptat se află în stadiu destul de avansat. Procesul de evaluare a ofertelor pentru proiectarea și execuția Secțiunii 1 Sibiu – Boița a fost finalizat. A fost anunțat câștigătorul. Astăzi expiră perioada de contestații și, dacă totul este în regulă, până la sfârșitul săptămânii putem semna contractul. De asemenea, procesul de evaluare a ofertelor a fost finalizat și pentru proiectarea și execuția Secțiunii 5 Curtea de Argeș – Pitești.

Proiectare și execuție Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș – documentația de atribuire în vederea lansării procedurii de achiziție publică a fost finalizată și transmisă spre publicare la ANAP în luna ianuarie 2019. Este vizibilă în SICAP.

În ceea ce privește Secțiunile 2 și 3 ale autostrăzii Sibiu- Pitești situația este blocată din cauza contestației împotriva Acordului de Mediu obținut în decembrie 2018. Sperăm ca în cel mai scurt timp să putem ieși din aceast blocaj permanent al contestațiilor pe care îl întâmpinăm de ani de zile”.

author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version