DHL înfiinţează la Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu” Timişoara un centru logistic de transport aerian al mărfurilor pentru zona de vest. Compania a făcut deja investiţii în infrastructura specifică: un terminal de procesare mărfuri dotat cu 16 porţi de încărcare-descărcare.

DHL 002
Sursă foto: Aeroportul Timişoara

“În cadrul parteneriatului cu Aeroportul Internaţional Timişoara (AIT), DHL operează din această toamnă cu o aeronavă dedicată pentru transportul de marfă, zboruri zilnice pe aeroportul Timişoara”, precizează reprezentanţii aerpgării.

“Decizia conducerii DHL vine în contextul în care traficul cargo pe acest aeroport este în continuă creştere. În 2014, Aeroportul Internaţional Timişoara a înregistrat 1.937 tone de marfă, cu 21% mai mult faţă de 2013. În primele 9 luni din 2015 creşterea a fost cu 25% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2014. Concret, prin aerogară au trecut deja 1.765 de tone de marfă, aeroportul fiind poziţionat pe locul II în România după Bucureşti, la cantitatea de marfă transportată aerian”, se arată într-un comunicat remis redacţiei de Aeroportul Timişoara.

Cum zboară mărfurile la destinatar

Mărfurile de diferite tipuri – mărfuri generale, poştă, coletărie – sunt preluate, procesate la Aeroport şi, prin intermediul companiilor partenere, transportate rapid de la Timişoara către alte aeroporturi până la destinaţia finală.

Transportul mărfurilor se realizează prin companiile aeriene partenere, respectiv, prin firme de curierat de prestigiu internaţional.  Aeroportul dispune de camere de depozitare echipate adecvat şi de personal calificat pentru desfăşurarea activităţii cargo.

Sistem de balizaj pentru aterizare în condiţii de vizibilitate redusă

„Un avantaj major al Aeroportului Internaţional Timişoara în ceea ce priveşte operarea traficului cargo este infrastructura excelentă. Pista de decolare-aterizare are o dimensiune de 3.500 x 45 m şi este complet refăcută. Sistemul de balizaj pentru aterizare în condiţii de vizibilitate redusă se regăseşte pe ambele direcţii de aterizare (Cat. II pe direcţia secundară şi Cat. III A pe direcţia principală de aterizare), fiind singura pistă din ţară dotată la acest nivel tehnic”, explică directorul aeroportului, Daniel Idolu.

“Astfel, aeronavele au posibilitatea de a ateriza în condiţii de vizibilitate extrem de redusă ceea ce reduce întârzierile cauzate de condiţii meteo nefavorabile, cum ar fi  ceaţa. Pe lângă condiţiile optime operaţionale şi tehnice, suprafeţele de procesare mărfuri în hale, spaţiile pentru birouri şi suprafeţele betonate amenajate pentru autovehiculele de transport marfă constituie o garanţie a gestiunii unei bune afaceri în domeniu”, adaugă Idolu.

AIT mizează pe creşterea cu 16% a traficului de mărfuri

În urma acestui parteneriat, administraţia  Aeroportului estimează o creştere cu 16% a traficului de mărfuri, suplimentar faţă de creşterea înregistrată anterior. Totodată, va fi scurtat timpul de expediţie a mărfurilor la şi de la clienţi (persoane fizice şi agenţi economici) şi, implicit, eficientizarea proceselor logistice.  De asemenea, va creşte atractivitatea economică a zonei de afaceri din jurul Timişoarei.

Lider mondial în curierat rapid, DHL are o experienţă de peste 23 de ani pe piaţa din România. Compania operează aeronave proprii SAB34, precum şi o flotă de maşini pentru a oferi o acoperire la nivel naţional de 100%.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version