De ridicarea maşinilor parcate neregulamentar se va ocupa una dintre cele 22 de companii municipale: Managementul Transportului Bucureşti SA.
La niciun an de la declanșarea de către primarul Robert Negoiță a operațiunii de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar în Sectorul 3, edilul general Gabriela Firea vrea să reintroducă și ea hingheriada auto pe străzile administrate de Primăria Capitalei.
În acest sens, un proiect de Hotărâre CGMB a fost lansat în dezbatere publică, până pe 8 februarie, pe site-ul Primăriei Municipiului București.
De ridicarea maşinilor parcate neregulamentar se va ocupa una dintre cele 22 de companii municipale: Managementul Transportului Bucureşti SA.
Potrivit documentului, şoferii maşinilor mai mici de 5 tone vor plăti 500 lei, astfel: 200 lei pentru ridicare, 150 lei pentru transport şi 150 lei pentru depozitare/zi.
Şoferii maşinior mai grele de 5 tone vor plăti 620 lei: 200 lei pentru ridicare, 270 lei pentru transport şi 150 lei pentru depozitare/zi.
Constatarea, aplicarea amenzilor şi dispunerea ridicarii maşinilor parcate neregulamentar vor fi făcute de către poliţiştii rutieri din cadrul MAI cât şi de poliţiştii locali aflaţi în subordinea primăriei generale.
Înainte de a fi ridicat, autovehiculul va fi fotografiat din mai multe unghiuri, pentru ca ulterior proprietarul să nu-l poată acuza pe operator că i-a fost avariată maşina în timpul manevrării. Important de subliniat este faptul că o maşină parcată neregulamentar nu va putea fi ridicată dacă în ea „este vizibilă prezenţa unor persoane”.
Perioada maximă de depozitare a maşinilor ridicate este de un an. Dacă în acest interval proprietarul nu se prezintă pentru a-şi lua autovehicului, acesta va fi considerat abandonat și prin urmare va fi dat spre casare. În cazul apariţiei unor avarii, operatorul va răspunde în mod direct faţă de proprietarii autovehiculelor ridicate.
Proiectul urmează să fie votat în şedinţa ordinară din luna februarie a Consiliului General al Municipiului București (CGMB).