Dolo Trans Olimpic încheie anul cu o flotă de 146 de camioane, din care 79 Mercedes-Benz livrate numai anul acesta, urmând ca alte 45 de unităţi să vină în 2016.

Dolo Trans Olympic SRL (02)

Debutul companiei pe piaţa românească de transport de mărfuri pe distanţe lungi a avut loc spre finalul anului 2011, iar flota avea 5 camioane de mărfuri generale şi 3 transportoare auto.

În 2014, compania cu sediul în Piteşti a reuşit o cifră de afaceri de 38 de milioane de lei iar astăzi numără 171 de angajaţi.

În prima jumătate a anului 2015, cifra de afaceri a atins 21 milioane de lei iar estimarea este că până la finalul acestuia îşi va depăşi parcursul din anul precedent.

Flota Dolo Trans Olimpic este una tânără, îndeplinind norme de poluare Euro 5, Euro 5 EEV şi, majoritar, Euro 6. Brand-ul principal din flota auto este Mercedes-Benz, cu modele de camioane din gama Actros şi Atego, în diverse specificaţii.

Consumul şi fiabilitatea au contribuit decisiv în sprijinirea deciziei de achiziţie a modelelor din flota Dolo Trans Olimpic, dar şi sistemul de service-uri autorizate din România şi din Europa.

Dolo Trans Olympic SRL (05)

„Am testat în paralel mai multe modele de la mai multe companii şi dintre toate acestea Mercedes-Benz Actros a ieşit cel mai bine în ceea ce priveşte consumul. Au contribuit la decizia noastră seriozitatea şi calitatea serviciilor companiei, astfel că am ales să ne extindem flota cu unităţi Actros“, a declarat Cristian Dolofan, director general Dolo Trans Olimpic.

Lider de piaţă în 2014, Mercedes-Benz România a fost alegerea preferată a multor companii de transport din România şi în anul 2015.

„Dolo Trans Olimpic este o companie care demonstrează că serviciile de calitate întorc investiţia şi permit o extindere rapidă. În acest domeniu, decizia de a mări flota de camioane nu poate fi luată peste noapte, dată fiind importanţa fiecărei componente în lanţul activităţii, astfel că managerii cântăresc o perioadă destul de lungă toate opţiunile pe care le au. Ştim că în cazul partenerilor noştri, cum este Dolo Trans Olimpic, decizia este fundamentată pe mai mult tipuri de detalii, de la feedback din partea altor transportatori până la teste de consum, fiabilitate şi calcule de Total Cost of Ownership (TCO)“, a declarat Ovidiu Pintilie, Sales & Marketing Manager Trucks în cadrul Mercedes-Benz România.

Dolo Trans Olympic SRL (03)

Dotări Actros: sisteme PPC şi FleetBoard

Specificaţiile tehnice ale camioanelor comandate de DTO pot fi clasate în două aplicaţii de bază:

  • transport de mărfuri generale pe distanţe lungi, pentru care s-a optat pentru Actros 1845 LSNRL, 450 cp, motor de 12.8 litri, cabina Stream Space cu o lăţime de 2.5m, podea plană şi înălţime joasă de cuplare
  • transport şi distribuţie auto, pentru care DTO şi-a dotat flota cu Actros 1843 LSNRA, 430 cp, motor 10.7 litri, cabina CompactSpace de 2.3m lăţime şi tunel motor, dar şi un număr de 12 unităţi Atego 1527 L, configurate pentru distribuţia internă de maşini.

Predictive Powertrain Control şi sistemul inteligent de telematică FleetBoard pot influenţa decisiv eficienţa unui camion, după cum au observat şi administratorii Dolo Trans Olimpic, care au ales să doteze intergral flota cu FleetBoard şi toate modelele Actros cu PPC.

Acesta din urmă este sistemul inovator folosit de Mercedes-Benz care, împreună cu PowerShift 3, utilizează hărţi digitale şi poziţionarea GPS pentru a adapta consumul de combustibil în raport cu distanţa pe care camionul o are de parcurs, obţinându-se astfel rezultate optime ale consumului.

Dolo Trans Olympic SRL (04)

Sistemul FleetBoard furnizează informaţii despre localizarea şi traseul vehiculului prin poziționare GPS și conexiune de date GPRS. Sunt analizate astfel performanţele camionului, luându-se în calcul stilul de conducere şi planificarea intervalelor de mentenanţă şi, de asemenea, permite emiterea de rapoarte privind regimul de deplasare şi timpii de conducere.

„De sistemul PPC am aflat în timpul unui eveniment Mercedes-Benz desfăşurat anul acesta la Piteşti. Am luat în calcul această reducere a consumului de combustibil şi am decis că investiţia poate fi recuperată într-un interval de până la 18 luni“, a declarat Cristian Dolofan.

„În cazul FleetBoard, avem un om special alocat care analizează  informaţiile furnizate de sistem şi monitorizează activitatea şoferilor, oferindu-le sfaturi care să îi ajute la îmbunătăţirea stilului de conducere. La început, aceştia au fost puţin reticenţi, dar între timp s-au adaptat şi sunt foarte mulţumiţi. Un factor cheie în acceptarea FleetBoard a fost şi accesul la cursurile de training pe care Mercedes-Benz România le-a realizat în mai multe etape la noi“, a completat acesta.

Dolo Trans Olympic SRL (01)

Şoferii DTO au avut acces la Driver Training

Cursurile puse la dispoziţie de Mercedes-Benz fac parte din pachetul Driver Training, care însoţeste fiecare livrare a unui nou camion şi este realizat de trainer-ii Mercedes-Benz România. De acestea au beneficiat şi şoferii Dolo Trans Olimpic, pentru a utiliza la maximum toate opţiunile de care dispun pe camioanele Actros.

Trainerii oferă şoferilor o prezentare detaliată a camionului şi, cel mai important, explică modalitatea prin care camionul poate obţine rezultate optime, oferind sfaturi pentru îmbunătăţirea stilului de condus în vederea eficientizării. Adaptarea la nou şi însuşirea informaţiilor dobândite în cadrul acestor cursuri au ajutat doi şoferi de la Dolo Trans Olimpic să devină chiar câştigătorii primelor două locuri pe România, în competiţia internaţională  derulată de FleetBoard Drivers` League.

„Mai departe de dezvoltările de natură tehnică ale produsului, sistemele inteligente de control şi supraveghere a consumului şi stilului de conducere al şoferului sunt cu siguranţă cele mai importante dotări existente astăzi pe camioane. Activitatea companiilor de transport care îşi îmbunătăţesc de la un an la altul rezultatele financiare, ne demonstrează constant cât de mult pot influenţa sisteme precum PPC sau FleetBoard eficienţa transporturilor“, a declarat Ovidiu Pintilie.

Sediu nou

Pentru 2016, compania pregăteşte un nou sediu, în care va investi în total peste 13 milioane de lei, şi care va fi dedicat mai ales spaţiului pentru birouri administrative. De asemenea, compania mai are deschise un service RAR multimarcă, un service autorizat LOHR şi o tinichigerie. Pentru anul viitor este în pregătire şi o vopsitorie care să completeze actuala ofertă.

Mai multe informaţii despre divizia de camioane Mercedes-Benz sunt disponibile online la: www.mercedes-benz.ro/Camioane.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version