De aproximativ un an, compania irlandeză low-cost Ryanair a revenit puternic pe piaţa românească.

sursa foto businessmagazin.ro
sursa foto businessmagazinro

Ryanair oferă momentan zboruri dinspre Bucureşti spre Spania, Belgia, Marea Britanie, Irlanda şi Italia, dar şefii companiei anunţă un plan masiv de dezvoltare.

De la sfârşitul lunii martie, Ryanair va putea zbura de la Bucureşti şi spre Atena, existând de asemenea discuţii cu reprezentanţii aeroporturilor din Târgu Mureş şi Constanţa.

Într-un interviu acordat pentru businessmagazin, Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair, vorbeşte despre motivul pentru care compania irlandeză a intrat atât de puternic pe piaţa românească.

O’Leary susţine că TAROM-ul nu are cum să devină o companie profitabilă şi că cei de la Ryanair vor să ofere “o creştere şi alte beneficii ce oferă posibilitatea de a negocia discount-uri, atâta vreme cât TAROM-ul este blocat în conceptul de operator aerian naţional cu tradiţie”.

Mai mult, O’Leary anunţă dezastrul TAROM, neexcluzând posibilitatea ca această companie să calce pe urmele companiei maghiare de stat intrată în faliment în 2012.

“Nu cred că TAROM va fi vreodată profitabilă, din păcate. Este aproape imposibil ca o companie cu istoria şi tradiţia TAROM, şi care are de asemenea o moştenire a costurilor şi a unei scheme bogate de personal, în anumite cazuri impusă de stat şi care nu poate negocia discount-uri din cauză că nu poate oferi creştere – să devină profitabilă”, anunţă O’Leary.

CEO-ul Ryanair îşi aminteşte cu amuzament o experienţă care l-a dorit să-şi dorească să-i spulbere pe rivalii de la TAROM. “S-a petrecut în 1986. Urma să zbor cu TAROM-ul de la Londra la Bucureşti, dar a trebuit să stăm două ore în avion pentru ca un politician român cu două cuptoare cu microunde şi cu trei televizoare. Oamenii au fost daţi la o parte de pe locurile lor, pentru ca ustensilele respective să fie bine aşezate. Colac peste pupăză. Am aterizat la Timişoara, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Ne-au dus în clădirea terminalului, au închis lumina şi uşile şi ne-au lăsat peste noapte acolo. Fără explicaţii, fără nimic. A doua zi, dimineaţă, ne-au adus nişte peşte învelit în ziar şi ne-au urcat într-un tren fără să ne spună cineva unde mergem. Puteau să ne ducă în Siberia. De atunci profit de ocazie şi, de fiecare dată când cineva se plânge de condiţiile din Ryanair, îi spun să fie mulţumit că nu a zburat cu TAROM-ul pe vremea lui Ceauşescu”, a povestit Michael O’Leary.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version