KLM Royal Dutch Airlines, cea mai veche companie aeriană din lume care încă își păstrează numele original, aniversează, în 9 aprilie, 25 de ani de operare continuă a rutei București „Henri Coandă”–Amsterdam „Schiphol”.
Primul zbor a avut loc, la data de 31 martie 1965, ca parte a unei rute care includea mai multe orașe europene: Amsterdam-Viena-Belgrad-București. Zborul a fost operat de o aeronavă Lockheed Electra PH-LLK, numit „Pallas”. Această operațiune a fost suspendată, la 1 noiembrie 1969, din motive ce țineau de climatul politico-economic din sud-estul Europei și implicit din România.
KLM a revenit pe ”eroportul „Henri Coandă” din București, la data de 9 aprilie 1996, iar de atunci a fost prezent în mod continuu în România, cu un serviciu zilnic. KLM Royal Dutch Airlines operează, în prezent, două frecvențe zilnice, conectând Aeroportul „Henri Coandă” București și Aeroportul Amsterdam Schiphol și oferă conexiuni convenabile către multe destinații din întreaga lume.
„Astăzi sărbătorim 25 de ani de operare neîntreruptă între București și Amsterdam, reprezentând tot atâtea motive de bucurie și de împlinire, atât pentru Compania Națională Aeroporturi București, cât și pentru compania KLM Royal Dutch Airlines. Credem cu tărie că, în perioadele dificile, adevăratul parteneriat devine mai puternic, iar cooperarea dintre cele două companii este o resursă valoroasă de sprijin reciproc, consolidată în timp. Salutăm această celebrare cu încrederea că va fi urmată de multe altele și cu speranța că anunță vremuri mai bune pentru aviație, în viitorul apropiat”, a declarat Directorul General al CNAB, Cosmin-Cătălin Peșteșan.
„KLM și întreaga industrie aeriană se confruntă cu cea mai dură criză din istoria aviației. Privim înapoi cu mândrie la cei 25 de ani de succes de operare a zborului ce unește aceste doua capitale europene – Amsterdam și București. Ne-am angajat să ne continuăm operațiunile luând în considerare toate măsurile sanitare necesare. Dorim să mulțumim pasagerilor și tuturor partenerilor noștri pentru acești 25 de ani încununați de succes și așteptăm cu nerăbdare viitorul”, a spus Răzvan Răduț, Country Sales Manager Air France KLM România și Bulgaria.
În contextul crizei globale de sănătate, KLM plasează sănătatea și siguranța clienților și a personalului său în centrul priorităților sale și urmărește, în timp real, evoluția situației pentru a oferi cele mai bune soluții adaptate.
Flexibilitatea biletelor de avion achiziționate
KLM oferă în acest moment flexibilitate totala pentru biletele de avion rezervate, fiind 100% modificabile sau rambursabile până la data de 31 decembrie 2021. Pasagerii KLM își pot modifica gratuit rezervarea, pot obține un credit rambursabil dacă nu mai doresc să călătorească sau pot opta pentru rambursarea totală în cazul în care zborul a fost anulat.
Despre KLM
Timp de 100 de ani, KLM a fost un pionier în industria aeriană și este cea mai veche companie aeriană care continuă să opereze sub numele său original. KLM își propune să fie compania aeriană cea mai orientată către clienți, inovatoare și eficientă din Europa, oferind servicii de încredere și produse de cea mai bună calitate.
Rețeaua KLM conectează Țările de Jos cu toate regiunile economice cheie ale lumii și este un motor puternic pentru economia Olandei.
KLM este, de asemenea, membru al alianței globale SkyTeam, care are 19 companii aeriene membre.