Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis spre publicare în SICAP anunțul de participare pentru încă 20 de trenuri electrice, proiectul având asigurată finanțare prin PNRR.
 
 
Valoarea achiziției este estimată la aproximativ 180 milioane euro, la care se vor adăuga costurile întreținerii și reparațiilor, pentru 30 de ani, de aproximativ 270 milioane euro.
 
Trenurile vor asigura transportul rapid al pasagerilor între marile orașe ale României, pe următoarele rute:
 
1. Oradea-Cluj Napoca-Sighișoara-Brașov
2. Cluj Napoca-Alba Iulia-Simeria (Deva)- Târgu Jiu-Craiova-Calafat
3. Brașov-Sfântu Gheorghe-Miercurea Ciuc-Bacău-Iași
4. Brașov-Sfântu Gheorghe-Miercurea Ciuc-Bacău-Suceava
5. Galați-Mărășești (Focșani)-Bacău-Iași
6. Galați-Mărășești (Focșani)-Bacău-Suceava
7. Galați-Brăila-Constanța-Mangalia
8. Iași-Bacău-Mărășești (Focșani)-Barboși (Galați)-Brăila-Constanța-Mangalia
9. Suceava-Bacău-Mărășești (Focșani)-Barboși (Galați)-Brăila-Constanța-Mangalia
10. Giurgiu-București-Ciulnița (Slobozia)-Călărași.
 
Serviciile vor fi oferite inițial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate și alte rute (Cluj Napoca- Oradea, București-Giurgiu, Constanța-Mangalia).
 
Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h și vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi și clasa a doua) și minim 160 locuri în picioare.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version