Primarul general Gabriela Firea le-a cerut subalternilor săi să înceapă “în regim de urgență” procedurile de licitație pentru refacerea studiului de fezabilitate privind realizarea a 100 de kilometri de piste de biciclete în București.

pistă-bicicliști-2-Jean-Mihai-Pâlșu-550x309

“În ceea ce privște pistele de biciclete – Implementarea sistemului de transport cu bicicleta în zona centrală a municipiului București -, (…) după demararea acestei proceduri și acceptarea de către ANAF a documentației, vom putea anunța și calendarul desfășurării proiectului. Până în prezent au avut loc patru ședințe ale unității de implementare a proiectului”, a precizat ea, în cadrul Comandamentului pentru analizarea problemelor urgente de mediu ale Capitalei.

Firea a mai spus  că în perioada următoare se va intensifica acțiunea de realizare sau finalizare, în anumite sectoare, a pistelor de bicicliști și de construire a stațiilor de bike sharing, unde orice persoană va putea să închirieze o bicicletă și să o lase în cartierul de destinație, fără se se întoarcă la punctul de închiriere.

Nicio mișcare de 2 ani

Ca răspus la reclamația ministrul Mediului, Cristiana Pașca Palmer, că Primăria Capitalei nu a cheltuit niciun ban din cele 10 milioane de euro alocate de Ministerul Mediului în anul 2014 pentru realizarea pistelor de biciclete, Firea a precizat că abia în noiembrie 2015 a fost semnată Convenția între PMB și Ministerul Mediului pe acest proiect.

“Din acești bani se puteau face 100 de kilometri de piste pentru biciclete în București. Asta înseamnă jumătate din necesarul care a fost identificat prin planul de mobilitate urbană. În acest sens, eu vreau să știu foarte clar de la doamna primar dacă are de gând să cheltuie acești bani, pentru că altfel sunt bani pe care noi îi putem aloca pentru alte proiecte de mediu”, a precizat Cristiana Pașca Palmer.

Greaua moștenire

Firea dă vina pe antecesorul ei, Răzvan Sava (PNL), spunând că bugetul Capitalei a fost votat în februarie iar planul anual de achiziții publice, în aprilie. “În perioada mai-iulie nu s-a făcut niciun demers, un motiv obiectiv fiind și acela că legislația achizițiilor publice a fost modificată”, a trimis ea o săgeată și către Guvern.

În 24 martie, în urma unei întâlniri cu ministrul Cristiana Pașca Palmer, primarul general interimar Răzvan Sava declara că studiul de fezabilitate pentru realizarea a 100 de kilometri de piste va fi reactualizat iar lucrările efective ar urma să înceapă în acest an.

Fluidizarea traficului nu se face “de azi pe mâine”

Gabriela Firea a arătat că fluidizarea traficului reprezintă o prioritate, dar că e vorba de “acțiuni care nu se fac de azi pe mâine și nu se poate genera în trei luni o fluidizare a traficului încărcat de ani de zile”.

Ea a precizat că principala măsură o reprezintă dezvoltarea parcului auto al RATB, care urmează să fie suplimentat cu 500 de autobuze noi. Despre autobuzele second-hand nu a mai spus nimic.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version