Din totalul celor 131 de ateliere de vulcanizare verificate de inspectorii Registrului Auto Român (RAR) în Bucureşti şi judeţul Ilfov 90 au fost găsite cu nereguli iar 41  nici măcar nu erau autorizate – unele, e drept, depuseseră  actele, dar funcţionau fără a primi aprobarea!

service 22 -Jean-Mihai PALSU
foto: Jean-Mihai Pâlşu

Alte abateri:

– nu se întocmeau (sau nu întocmeau corect) actele de garanție pentru activitățile prestate;

– nu se efectuau sau nu înregistrau inspecțiile finale;

– nu se mențineau condițiile inițiale de autorizare (de ex. nu aveau verificări metrologice în termen de valabilitate la sculele și dispozitivele din dotare).

Amenzi de 162.000 lei şi 42 de ateliere închise

Inspectorii au aplicat amenzi în valoare totală de 162.000 lei şi au oprit activitatea a 42 de unități.

“Dată fiind importanța sistemului de rulare al autovehiculelor, sistem cu implicații majore în siguranța circulației rutiere, inspectorii Registrului Auto Român le recomandă șoferilor să folosească numai serviciile unităților de vulcanizare autorizate RAR, pentru a avea siguranța că acestea îndeplinesc condițiile minimale și obligatorii necesare”, precizează RAR, în comunicatul remis redacţiei.

“Lipsa unui lucrător calificat sau a unor scule și utilaje adecvate pot duce la defecțiuni care să afecteze siguranța circulației și pot aduce prejudicii importante atât jantelor, cât și anvelopelor”.

Dintre aceste defecţiuni, RAR aminteşte:

  • strângerea insuficientă a prezoanelor sau piulițelor duce la ovalizarea găurilor de strângere a jantei sau poate duce la pierderea roții în mers;
  • strângerea prea puternică, peste cuplul de strângere indicat, poate duce la întinderea materialului șurubului și la ruperea acestuia, în timp;
  • o presiune prea scăzută în anvelope duce la uzura neuniformă a anvelopei și la creșterea rezistenței la rulare (ceea ce are ca efect creșterea consumului de cumbustibil);
  • o presiune prea mare în anvelope duce la uzura mai accentuată a zonei centrale a benzii de rulare față de zonele laterale;
  • deteriorarea filetului datorită utilizării pistolului cu aer încă de la începutul strângerii; prezonul trebuie înfiletat la început (primele două spire ale filetului) cu mâna, pentru a nu intra strâmb, ceea ce ar duce la distrugerea filetului;
  • echilibrarea roții pe mașina de echilibrat roți trebuie făcută obligatoriu; lipsa unei bune echilibrări se traduce în mers, la anumite viteze, prin vibrații sau bătăi.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version