Felix Stroe, ministrul Transporturilor, a anunţat, în cursul zilei de joi, că membrii Comisiei Europene şi-au dat acordul pentru finanţarea magistralei de metrou M6.
Astfel, România ar urma să primească un miliard de euro, banii cu ajutorul cărora să se realizeze linia de metrou care să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni.
Stroe consideră că “din acest moment lucrurile nu mai au cum să dea înapoi. Avem banii necesari pentru realizarea întregului proiect”.
Nota de plată ar urma să se ridice la circa 1,4 miliarde de euro, urmând ca diferenţa de 300 de milioane de euro să fie obţinută dintr-un împrumut acordat de Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, iar 100 de milioane de euro vin de la bugetul de stat.
Despre această instituţie, Stroe dă asigurări că “este o instituţie financiară internaţională foarte seriosă”.
Magistrala M6 de metrou va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni prin intermediul staţiei 1 Mai. Proiectul prevede construirea a 12 staţii de metrou pe o lungime de 14,2 kilometri.
Iniţial, proiectul trebuia finalizat până în 2020, pentru găzduirea unor meciuri de la Campionatul European de fotbal, însă forţaţi şi de birocraţia mult prea stufoasă, autorităţile de la noi au găsit o soluţie pentru modificiarea condiţiilor.
Astfel că magistrala M6 de metrou ar putea fi dată în folosinţă undeva în jurul anului 2024, urmând ca legătura dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni să se facă până atunci prin intermediul unei linii de tren.