Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, de 21,1 kilometri (km 56+220 – km 77+361) se deschide circulației luni la ora 16.00, cu 4 luni întârziere și după finalizarea lucrărilor de remediere a defecțiunilor, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la începutul ședinței de Guvern.

”Azi, CNAIR va da în trafic cei 21 de kilometri din lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, porțiunea dintre Ilia și Holdea (…) Se va circula cu restricții: 80 de km pe oră și maximum 7,5 tone”, a declarat Lucian Bode.

Iată și precizările CNAIR privind restricțiile pentru autovehiculelor cu masa până la 7,5 tone:

  • viteza maximă de până la 80 km/hș
  • viteza maximă 50 de km/h atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, mâzgă sau circulația pe durata ploilor torențialeș
  • viteza maximă de 60 de km/h pe zona podului peste râul Mureș (rampe şi pod principal, între km 68+500 şi km 69+500), pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri şi rampe intre km 76+100 şi km 77+000), respectiv pe zona podului de pe autostrada de la nodul Dobra   (pod principal şi rampe intre km 67+000 şi km 67+500)
  • semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezentei animalelor.

„Am deschis Lugoj – Deva 3, cu restricții, după parcugerea etapei de expertizare a lucrărilor obligatorii pentru apărarea intereselor statului român în fața Curții de Arbitraj, în contradictoriu cu Antreprenorul. Am urmărit ca traficul pe acest tronson să se desfășoare în deplină siguranță. În prezent, pe Sibiu – Nădlac se circulă pe aproximativ 330 de km, cu excepția celor 13 km de pe Lugoj – Deva 2, pe zona ecoductelor”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR.

Amintim că șefii CNAIR au refuzat, la mijlocul lunii august, să deschidă circulația pe cei 21 de kilometri dintre Ilia și Holdea, întrucât au constatat, la recepția lucrărilor, că acestea prezintă „numeroase defecte, degradări în evoluție și nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță”.

În aceste condiții, constructorilor spanioli de la Comsa le-a fost reziliat contractul, deși realizaseră circa 97% din lucrări și încasaseră 94% din valoarea contractului – o mare parte din finanțare provenind din fonduri europene.

Ministrul Transporturi a precizat că România va avea, după deschiderea circulației pe tronsonul dintre Ilia și Holdea, 857,7 kilometri de autostradă.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version