Una dintre solicitările UEFA pentru ca țara noastră să poată găzdui meciuri de la Euro 2020 a fost să avem legătură directă între Aeroportul Otopeni și Gara de Nord.

Cum posibilitatea apariției unei noi magistrale de metrou până în anul de grație este istorie, speranțele autorităților se leagă de prelungirea unei linii de cale ferată până la Aeroport.

Considerată mult mai ieftină, 97,15 milioane de euro plus TVA, această soluție ar urma să fie finalizată la limită, conform unui anunț dat publicității vineri de cei de la CFR.

“Pentru 2018 se estimează elaborarea studiului de fezabilitate pentru stabilirea soluţiei finale de realizarea a legăturii feroviare Gara de Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi lansarea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor. Pentru perioada 2019-2020 se estimează proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea acestei legături feroviare.

Termenul de realizare a lucrărilor se va determina în urma elaborării studiului de fezabilitate, în conformitate cu legislaţia specifică. În ceea ce priveşte termenele estimate, trebuie avute în vedere termenele impuse legal pentru fiecare etapă a proiectului.

După transmiterea documentaţiei la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, este necesară o perioadă de minimum 10 zile lucrătoare pentru validare. În ipoteza în care nu se respinge documentaţia şi nu se solicită clarificări/completări de către ANAP, de la publicarea anuntului pe SEAP şi până la atribuirea contractului sunt necesare minimum trei luni pentru perioada de clarificări, analiza ofertelor, notificarea ofertanţilor şi semnarea contractului, conform termenelor menţionate în legislaţia specifică.

Ulterior, după aprobarea studiului de fezabilitate prin Hotărâre de Guvern, urmează o altă licitaţie pentru achiziţia proiecului tehnic şi a execuţiei, de circa trei luni. Durata contractului pentru lucrări de proiectare şi execuţie a fost estimată la 18 luni, însă aceasta poate fi modificată, în funcţie de rezultatele studiului de fezabilitate.

Procedura de licitaţie a fost lansată în luna septembrie 2016, cu deschidere oferte în luna decembrie 2016, însă, deoarece nu s-a prezentat niciun ofertant, procedura a fost anulată. În anul 2017, CFR SA a fost nevoită să refacă documentatia de licitaţie pentru acest proiect, în conformitate cu noile prevederi legislative în domeniul achiziţiilor publice (Legea 99/2016 şi HG nr.907/2016), precum şi conform recomandărilor reprezentanţilor ANAP. În prezent se aşteaptă validarea de către ANAP pentru procedura de licitaţie privind revizuirea studiului de fezabilitate pentru linia de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni şi ulterior acestei validări va urma lansarea procedurii pe SEAP.

Modernizarea Liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti Otopeni este inclusă în Master Planul General de Transport şi în lista de proiecte finanţate din POIM 2014-2020.

Valoarea estimată a obiectivului de investiţii prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane de euro, fără TVA”, a fost mesajul transmis de reprezentanții CFR.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version