Prima de casare pentru „Rabla Clasic” și „Rabla Plus” va scădea, în 2024, față de anii trecuți, conform proiectului de ordin privind modificarea și completarea Ghidului de finanțare, pus în dezbatere publică de Ministerul Mediului. Noul program guvernamental de înnoire a parcului auto național urmează să fie lansat în această primăvară.
Documentul prevede că prima scade de la 51.000 la 25.500 de lei, în cazul mașinilor electrice, iar valoarea rămâne aceeași, indiferent de numărul mașinilor uzate casate. Bonusul pentru mașini hibride se înjumătățește, de la 26.000 de lei, la 13.000 de lei.
În cazul programului Rabla Clasic, pentru mașini cu motoare termice clasice, prețul de achiziție se plafonează la echivalentul a 60.000 de euro, inclusiv TVA, iar la mașinile electrice, plafonul maxim scade de la 75.000 la 70.000 de euro.
Pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani și/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară casat, se adăugă un ecobonus de 1.500 lei.
Instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale beneficiază de ecotichet în cuantum de 120.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi obligate să predea spre casare un autovehicul uzat.
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat: „O subvenție mai mică înseamnă că vom putea, cu același buget, finanțăm mai multe mașini. Eu sunt foarte optimist, cred că 5000 de euro nu sunt bani puțini pentru o electrică”.
Autoritățile române s-au angajat ca, până în 2026, să scoată din circulaţie un sfert de milion de autovehicule mai vechi de 15 ani.