Reprezentanții Consiliului General al Municipiului București vor analiza săptămâna viitoare oportunitatea unui proiect prin care linia de tramvai 1/ 10 să fie transformată în linie de metrou ușor.

Conform proiectului respectiv ar urma să fie montate separatoare pe patru tronsoane din linia respectiv, după modelul separatoarelor montate pe liniile de tramvai 41 și 21.

Proiectul are la bază un raport care a ratat că s-a redus cu 50% timpul de așteptare al tramvaielor pe linia lui 21, după montarea separatoarelor care nu mai permit circulația auto pe linia respectivă.

Pe linia de tramvai 1/ 10 separatoarele ar urma să fie montate pe următoarele tronsoane:

Tronson I – de la Piaţa Sudului până la Pasaj Obor, pe arterele Calea Vacăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu;

Tronson II – de la Pasajul Obor până la B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, pe B-dul Vasile Milea până la B-dul Timişoara;

Tronson III – de la Buclă de întoarcere Romprim S.A. până la Str. Şura Mare, pe Şoseaua Olteniței;

Tronson IV – pe B-dul Timişoara de la intersecția cu B-dul Vasile Milea până la intersecția cu Str. Râzoare, pe Str. Constantin Istrati de la intersecția cu Str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecția cu Şoseaua Viilor și pe Şoseaua Viilor de la intersecția cu Str. Constantin Istrati până la intersecția cu Calea Şerban Vodă.

“Circulația tramvaielor pe traseul liniei 1/10 este îngreunată de circulația autovehiculelor care pătrund pe ampriza liniei de tramvai, fapt ce duce la imposibilitatea asigurării unei frecvențe de circulație constante, conform graficelor propuse de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. Prin soluția propusă în prezentul studiu, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obține o viteză medie de exploatare de 15,83 Km/h pentru linia 1 și 16,09 Km/h pentru linia 10, respectiv o capacitate de transport de 2.665 călători/oră şi sens pentru linia 1 și 2.710 călători/oră şi sens pentru linia 10, cu 20% mai mult decât în prezent. La menținerea intervalului de succedare actual pe cale proprie se poate obține o reducere a parcului circulant de la 18 la 15 vehicule”, se arată în raportul de specialitate al proiectului.

Investiția este estimată la 6,2 milioane de lei, dar specialiștii care au semnat proiectul susțin că investiția ar urma să fie amortizată în 15 luni, mizându-se pe creșterea numărului de călători plătitori.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version