Schimbarea cauciucurilor, a lichidului de parbriz și dotarea mașinii cu racletă și perie sunt principalele pregătiri de iarnă ale șoferilor, relevă datele unui recent sondaj realizat de MOL românia.

Astfel, 98% dintre șoferii români consideră că pregătirea autoturismului pentru sezonul rece este un demers foarte important pe care nu îl neglijează, două treimi dintre ei (57%) afirmând că până la finalul lunii octombrie au grijă să își echipeze corespunzător autoturismele. 

Schimbarea cauciucurilor este principala pregătire, fiind făcută de peste 95% dintre șoferi. Acestui demers i se adaugă operațiuni precum schimbarea lichidului de parbriz cu unul adaptat sezonului rece (95%) și dotarea mașinii cu racletă și perie pentru zăpadă (90%). Peste jumătate dintre șoferi verifică ștergătoarele (67%) și starea bateriei (58%). 

Folosirea unui carburant adaptat pentru iarnă este de asemenea printre preocupările șoferilor români, 50% dintre ei afirmând că utilizează un carburant special conceput pentru sezonul rece. 

MOL comercializează carburanți cu performanțe foarte bune la temperaturi scăzute  și recomandă folosirea acestui tip de produse mai ales în cazul motoarelor care funcționează pe bază de motorină. Motorina MOL EVO Diesel Plus asigură pornirea ușoară a motorului la temperaturi de până la -40C (temperatura limită de filtrabilitate este comunicată în fiecare stație MOL).

În continuarea studiului, întrebați care sunt obiectele de sezon care nu le lipsesc din mașină, majoritatea respondenților au indicat racleta (97%), lichidul de parbriz dejivrant (88%), peria pentru înlăturarea zăpezii (83%), dar și lanțuri pentru roți (37%) sau cabluri de tractare (33%). Aproximativ 60% au menționat că achiziționează aceste produse din benzinării. 

Studiul arată că, spre deosebire de anul trecut, a scăzut cu 10% numărul celor care declară că folosesc la fel de mult mașina iarna precum o fac în celelalte anotimpuri. Totuși, majoritatea șoferilor (80%) continuă să conducă la fel de des iarna, precum o fac și pe durata verii (spre deosebire de 90% anul trecut). 

Sondajul a fost realizat online de MOL România în perioada octombrie 2021, pe un eșantion de peste 356 respondenți, participanți în programul de loialitate MOL MultiBonus.

author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version