În urma protestului de vineri de la autobaza Militari, unde circa 30 de șoferi și-au strigat păsurile, conducerea RATB transmite că “este deschisă la dialog, cunoscând majoritatea problemelor ridicate şi făcând permanent eforturi pentru rezolvarea lor”.

RATB-trafic-masini-troleibuz-depou-2-foto-Jean-Mihai-PALSU-550x323
foto Jean Mihai Pâlșu

“Pentru conducerea executivă, siguranţa circulaţiei reprezintă principalul obiectiv, astfel că, în prezent, toate mijloacele de transport în comun din trasee corespund din acest punct de vedere. Referitor la problemele legate de condiţiile de muncă şi de necesarul de piese de schimb, acestea sunt o prioritate pentru RATB. Pentru piesele de schimb sunt deja demarate proceduri în vederea asigurării necesarului posibil cu alocările financiare actuale”, arată RATB, într-un comunicat remis redacției

În privința parcului de vehicule, problemele sunt generate de gradul avansat de uzură al tramvaielor, troleibuze lor şi autobuzelor.

214 autobuze, trase pe dreapta

RATB precizează că utilizează în prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adică 69% din totalul celor 1.000 disponibile.

“Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponări (urmări ale accidentelor de circulaţie) aflate în diverse stadii de reparaţie. Restul autobuzelor sunt în perioada de reparaţii curente, în urma reviziilor tehnice”, explică reprezentanții regiei.

500 de autobuze, vechi de 8, 9 și 10 ani

Pe de altă parte, din parcul auto existent 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km.

Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km.

Costurile de întreţinere pentru aceste autobuze au crecut foarte mult, având în vedere că acestea au ieşit din perioada de garanţie.

Aproape jumătate din tramvaie, nefuncționale

La tramvaie, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de vehicule (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219.

Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 – între 75-100%, 54 – între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzură între 0 şi 25%).

Şi tramvaiele au un program periodic de verificări, revizii şi controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km şi 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

127 de troleibuze în circulație, 125 nefuncționale

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), iar numărul vehiculelor nefuncţionale este de 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89% dintre vehicule, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%.

“Situaţia actuală a parcului de vehicule se datorează ultimilor trei ani de criză economico-financiară care au afectat bugetul RATB şi au îngreunat menţinerea în exploatare a vehiculelor. Conducerea Regiei face eforturi ca în acest an să readucă parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, în funcţie de alocările financiare municipale”, se mai arată în comunicat.

biletele, la prețul de acum 8 ani

Precizăm și noi că biletele RATB nu s-au mai scumpit de 8 ani iar toți cei 6 directori numiți de CGMB în ultimii 6 ani au cerut Primăriei Capitalei acceptul pentru majorarea prețului călătoriei, dar au eșuat pe rând, în condițiile în care prețul motorinei s-a scumpit. De asemenea, ei nu au primit fonduri nici pentru achiziționarea de autobuze noi.

E drept că subvențiile primite de RATB din bugetul Primăriei capitalei sunt de peste 500 de milioane de lei în fiecare an, însă conducerea Regiei susține că banii se duc numai pe acoperirea diferenței de preț la bilete.

Vandalizare de 1 milion de euro anual

La toate acestea se adaugă pagubele de circa 1 milion de lei în fiecare an, produse în urma actelor de vandalism.

Având în vedere toate aceste lucruri tindem să credem că în curând va ieși în stradă și conducerea Regiei.

130 de milioane de euro fonduri europene în aștepare

Până atunci, șoferii RATB anunță că vor picheta în 8 martie sediul Palatului Parlamentului, pentru a protesta față de dezinteresul autorităților față de această Regie.

Recent, ministrul Fondurilor europene, Aura Răducu, declara că RATB are la dispoziție 130 de milioane de euro din bani europeni dar nu îi poate accesa, deoarece regia nu a fost transformată în societate comercială.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version