Guvernul a aprobat, joi, indicatorii tehnico-economici pentru magistrala M6 de metrou, care ar urma să lege, din 2021, Gara de Nord de Aeroportul Otopeni.
Magistrala M6 de metrou, care va devia din staţia 1 Mai, va avea o lungime de 14,2 kilometri şi 12 staţii care urmează să aibă următoarea amplasare:
1. Staţia Pajura – în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.
2. Staţia Expoziţiei – în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziţiei, Bulevardul Poligrafiei şi Strada Parcului, în proximitatea complexului expoziţional Romexpo.
3. Staţia Piaţa Montreal – de-a lungul Bulevardului Mărăşti, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Naţional Bucureşti-Ploieşti către Bulevardul Mărăşti, respectiv Şoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău şi a clădirii Presei Libere.
4. Staţia Gara Băneasa – adiacent Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, pe espalanada din faţa Gării CFR Băneasa.
5. Staţia Aeroportul Băneasa – adiacent Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în proximitatea Aeroportului Băneasa.
6. Staţia Tokyo – de-a lungul Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.
7. Staţia Washington – adiacent Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în zona intersecţiei acestuia cu Strada Jandarmeriei şi Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.
8. Staţia Paris – de-a lungul Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în nordul Străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles şi a
Ţiriac Auto Service.
9. Staţia Bruxelles – de-a lungul Drumului Naţional Bucureşti-Ploieşti, la Nord de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre oraşul Otopeni.
10. Staţia Otopeni – în oraşul Otopeni, de-a lungul Străzii Calea Bucureştilor la intersecţie cu Strada 23 August.
11. Staţia Ion I. C. Brătianu – în lungul Străzii Calea Bucureştilor, între Străzile Zborului şi Nicolae Grigorescu.
12. Staţia Aeroportul Otopeni – sub parcarea aferentă Aeroportului Internaţional Henri Coandă-Otopeni.
Lucrările ar urma să înceapă în a doua jumătate a anului viitor şi să dureze până în a doua jumătate a anului 2021. Costul estimat în acest moment este de 5,9 miliarde de lei.
Autorităţile susţin că magistrala va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră şi va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.