Volvo Trucks a lansat transmisia I-Shift cu noile trepte de forță, care oferă camionului capacitatea de pornire de pe loc și transportarea unei sarcini maxime în combinație (GCW) de până la 325 de tone.

I-Shift_with_crawler_gears_06_lowres
sursă foto Volvo Trucks

Transmisia este disponibilă atât cu priză directă cât şi cu supraviteză, cu una sau două trepte de forță. De asemenea, este posibilă alegerea a două trepte de forță pentru deplasarea în marșarier.

Treptele de forță pentru viteze reduse sunt integrate în transmisia I-Shift. Pentru a gestiona încărcăturile grele, anumite componente sunt fabricate din materiale extrem de rezistente. Cutia de viteze este cu 12 cm mai lungă decât o unitate convențională I-Shift. Transmisia I-Shift cu trepte de forță este disponibilă pentru autocamioane Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH și Volvo FH16 cu motoare Volvo Trucks de 13 și de 16 litri.

Volvo

„Sistemul I-Shift cu trepte de forță aduce o aplicabilitate mai largă pentru autocamioanele de mare tonaj cu transmisie automatizată care, acum îşi pot controla mai bine viteza atunci când înaintează lent sau se deplasează în marșarier. Șoferul poate transporta o încărcătură grea fără a-și mai face probleme că poate ajunge în situații care să ducă la imobilizări costisitoare”, afirmă Peter Hardin, Manager de produs pentru Volvo FM și FMX.

Cu noile trepte de forță, autocamionul se poate deplasa şi la viteze reduse, de 0,5-2 km/h. Acest lucru este extrem de util în timpul manevrelor de precizie, precum cele din segmentul de construcții ori pentru diverse întervenţii.

I-Shift_with_crawler_gears_05_lowres

„Dinamica și capacitatea de pornire de pe loc sunt îmbunătățite considerabil cu noile trepte de forță, ușurând mult sarcina șoferului atunci când lucrează cu încărcături grele pe teren dificil sau pe suprafețe alunecoase, precum în șantierele de construcții, în mine sau în păduri. Cu cât aplicaţia de transport presupune încărcături mai grele și cu cât terenul sau suprafața este mai dificilă, cu atât șoferul are mai mult de câștigat cu un camion ce dispune de trepte de forță”, explică Peter Hardin.

Pentru firmele care desfășoară operațiuni de transport de mare tonaj pe suprafețe dificile, dar și pentru condusul în condiții normale, pe autostradă, treptele de forță oferă o flexibilitate considerabilă și posibilitatea unor economii mai mari de combustibil.

I-Shift_with_crawler_gears_03_lowres

„Sistemul I-Shift cu trepte de forță face posibilă pornirea de pe loc în condiţii extreme. În combinație cu un raport adecvat al punții spate, care să optimizeze regimul de turaţii ale motorului la viteze ridicate, rezultă un consum redus de combustibil pe autostradă. Acest lucru înseamnă un beneficiu semnificativ pentru firmele de transport care execută astfel de activităţi”, spune Peter Hardin.

În funcție de aria de aplicare, transmisia I-Shift este disponibilă cu una sau două trepte de forță pentru mersul înainte și cu sau fără două trepte de forță pentru deplasarea în marșarier. Treptele de forță pentru deplasarea în marșarier fac posibil mersul înapoi cu o viteză extrem de redusă, ceea ce reprezintă un avantaj major atunci când manevrele în marșarier necesită o precizie foarte mare.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version