Transportatorii acuză că „Parlamentul a devenit complicele Guvernului” în „dezastrul” RCA.
Argumente: „numărul reclamațiilor la ASF, la adresa firmelor de asigurări, a crescut cu aproape 500%; progrmare pentru constatarea daunei în 2-3 săptămâni, în loc de 3 zile lucrătoare; sunt încălcări grave ale legislației în vigoare; românii sunt păgubiți de corupția de la vârful statului; luna aceasta, City Insurance și Euroins au cumulat echivalentul reclamațiilor întegistrate de intreaga piață germană RCA în 14 ani: abuzuri și infracțiuni, în complicitate cu instituțiile statului român”.
Precizările transmise redacției:
„Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a avertizat, în nenumărate rânduri, în ultimii ani, asupra pericolului prăbușirii pieței de asigurări auto obligatorii RCA. Parlamentul Romaniei a devenit complice cu Guvernul, într-un dezastru anunțat.
În ultimii doi ani și jumătate, au fost vizibile problemele foarte grave din interiorul pietei de asigurări private din România, pe care, în teorie, o supraveghează sectorul de asigurări din cadrul ASF. Parlamentul României l-a numit pe Cristian Roșu responsabil de acestor sector important din cadrul ASF, astfel încât cei care au contribuit la numirea lui poartă responsabilitatea faptelor acestuia.
Nimeni nu poate pretinde că nu au fost cunoscute problemele de pe această piață, din moment ce toate au fost comunicate de COTAR și au apărut în mess-media.
În această perioadă, COTAR a tras semnale de alarmă repetate în legătură cu lipsa totală de supraveghere a pieței asigurărilor RCA din România, iar astăzi, din cauza unor funcționari incompetenți și a unor cumetrii politice păguboase, piața de asigurări a ajuns, din nou, în situația de acum 5 ani: primele două societăți de asigurari (CityInsurance și Euroins) care vând polițe RCA, au grave dificultăți financiare și nu-și mai pot onora obligațiile de despăgubire.
Dacă astăzi o persoană are un accident acoperit de o poliță RCA la CityInsurance, este programată la constararea daunei în a doua jumatăte a lunii septembrie – deși termenul legal este de 3 zile lucrătoare.
Euroins achită despăgubirile cu mare întârziere și plătește doar atât cât are chef, justificând că plata a fost efectuată în baza nivelului de trai din România – fără nicio legătură cu legea RCA. Acestea sunt rezultatele gravelor derapaje ale supraveghetorului, care se preface că nu vede și nu aude, de mai mulți ani, abuzurile celor doi asiguratori pe care i-a protejat până în ultimul moment.
Numărul reclamațiilor la ASF la adresa firmelor de asigurări a crescut cu aproape 500%, față de acum 4 ani. Doar în luna august 2021, City Insurance și Euroins au cumulat echivalentul reclamațiilor întegistrate de intreaga piață germană RCA în decurs de 14 ani.
Industria asigurărilor private și cea a transporturilor, precum și cea a reparațiilor, intră în faliment sub ochii celor care ar trebui să supravegheze acest domeniu, fiind numiți pentru acest lucru în funcții publice și plătiți din bani publici.
Cei care conduc România au obligația să-i protejeze pe cetățenii români de incompetența unor funcționari numiți politic – cei care ar fi trebuit să-și facă datoria pentru numirea în funcția de vicepreședinte ASF a unui profesionist capabil să gestioneze situația (cel care ar fi trebuit să supravegheze cu adevărat acest sector al asigurărilor RCA).
Disoluția autorității instituțiilor românești este fără precedent. Dacă o firmă mică ar fi prezentat extrase de cont false, de zeci de milioane de euro, dacă ar fi transmis raportări financiare false și ar fi încălcat o lege specială, de sute de ori pe zi, timp de peste 3 ani, acea firmă ar fi fost mediat închisă, iar administratorul ei ar fi fost cercetat penal și condamnat.
Totuși, vedem clar cum se face excepție de la această regulă, în cazul City Insurance: atât Parchetul General, cât și Oficiul împotriva Spălării Banilor și ANAF par a proteja unele companii, ajutându-le să comită abuzuri și infracțiuni. Iar Parlamentul României nu are nicio reacție”.