Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) își exprimă public „indignarea totală” față de prevederile propuse de Ministerul Finanțelor în proiectul de Ordonanță de urgență privind modificarea Codului fiscal, acuzând că acestea „nu au fost discutate sub nicio formă cu reprezentanții mediului de afaceri din domeniu”.
Precizările transmise marți seară:
Guvernul pregătește lovitura fatală pentru prestatorii de servicii de transport ce desfășoară activități intracomunitare și internationale, prin modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind „Codul fiscal, abrogarea unor acte normative și alte măsuri fiscale.”
Iata prevederile de la pct. 36: „La articolul 76, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (41) și (42), cu următorul cuprins:
„(41) Următoarele venituri cumulate lunar nu reprezintă venit impozabil în înțelesul impozitului pe venit, în limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat:
a) prestațiile suplimentare primite de salariați în baza clauzei de mobilitate potrivit legii, în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizația de delegare/detașare, prin hotărâre a Guvernului, pentru personalul autorităților și instituțiilor publice;”
Aceasta modificare, propusa in proiectul de Ordonanta, vine la cateva luni dupa ce transportatorii de mărfuri, dupa doi ani de așteptări și abuzuri, vedeau „luminița de la capătul tunelului”, odată cu apariția prevederilor Legii 72/2022 – amnistia diurnelor recalificate fiscal și modificarea regimului acestora.
„Minunea” si „lumina” au durat 3 luni și iată că, în contradicție cu interesele economice ale României și contrar tuturor mișcărilor legislative privind diurna făcute de țările vecine, pentru menținerea competitivității transportatorilor, Guvernul României dă peste cap toate planurile de afaceri ale transportatorilor români, pe care cu aceasta măsură îi scoate total din Europa.
Toate acestea se întâmplă, însă, în contextul exploziei țărifelor la motorină, piese de schimb, material rulant, asigurări RCA, precum si a blocajelor din frontieră, problemelor legate de corupție și celor generate de cea mai proastă infrastructură din Europa.
Este cât se poate de clar acum că România este presată de UE să distrugă INTEGRAL capitalul autohton din domeniile cheie care încă mai aduc bani la bugetul de stat. Pentru ca transportatorul roman să aplice o astfel de prevedere, trebuie ca salariul de bază să ajungă la cel putin 10.000 de lei net/lunar, iar pentru un astfel de venit acordat șoferilor, compania de transport ar trebui să practice tarife de transport cu mult mai mari față de cele din prezent.
Nu există nicio țară în această lume a cărei legislație fiscală să se schimbe la 180 de grade în câteva luni, iar noi, cei din Federația Operatorilor Români de Transport – FORT ne arătăm public indignarea totală față de noile prevederi propuse în acest proiect de Ordonanță de urgență, prevederi ce nu au fost discutate sub nicio formă cu reprezentanții mediului de afaceri din domeniu.
Urmează ca, în perioada următoare, FORT împreună cu reprezentanții celorlalte sectoare economice afectate atât de contextul actual, cât și de propunerile „negre” din proiectul de Ordonanță de urgență, sa comunice public ce urmează să întreprindă în raport cu acțiunea Guvernului.