Patronatele din transporturile rutiere nu renunță la protestul de mâine programat în fața Guvernului cu mii de camioane, autobuze, microbuze și taxiuri, până când vor vedea Oronanța de Urgență aprobată cu modificările convenite cu reprezentanții Executivului în această dimineață.
Transportatorii s-au mai ars o dată anul trecut, în 17 decembrie, când au asediat Guvernul cu mii de mașini și au acceptat să plece pe promisiunile Guvernului și ASF, care nu s-au ținut de cuvânt.
De atunci, scumpirea polițelor RCA nu numai că nu s-a stopat, ci a explodat. Acum, reprezentanții operatorilor de transport suflă și în iaurt.
UPDATE ora 17.00: UNTRR, FORT, APULUM, APTE 2002 cer Guvernului ca în textul OUG tarifele RCA sã fie înghețate la valorile medii ale daunelor existente în evidențele ASF, nu la nivelul celor care se vor calcula în viitor.
“Guvernul vrea sã înghețe tarifele RCA la camioane la 18.500 lei, însã patronatele din transporturile rutiere solicitã un tarif de 4.907 lei.
Acest tarif, de 4.907 lei, reprezintã dauna medie de 18.500 lei la care se adaugã frecvența daunei de 15,6%. Rezultã o primã medie tehnicã de 2.886 lei, la care se adunã cheltuielile administrative, revenind un tarif de 4.907 lei pe an la care toate daunele și cheltuielile asigurãtorilor sunt acoperite.
Transportatorii solicitã urmãtoarele tarife:
- 1.050 lei/an – turisme persoane juridice
- 1.108 lei/an – autoutilitarã pânã la 3.500 kg
- 1.633 lei/an – autoutilitarã între 3.500 kg și 7.500 kg
- 3.610 lei/an – autoutilitarã între 7.500 kg și 16.000 kg
- 4.907 lei/an – autoutilitare peste 16.000 kg
- 2.129 lei/an – autobuze transport persoane
Reamintim opiniei publice cã RCA este obligatoriu și cã metoda de calcul RCA trebuie sã fie TRANSPARENTÃ și PUBLICÃ! În România sunt înmatriculate 180.000 de vehicule de transport marfã și pasageri și 6 milioane de autoturisme.
În continuare, patronatele din transporturile rutiere cer Parlamentului României sã îl demitã imediat pe actualul Președinte ASF, Mișu Negrițoiu, dupã ce în ultimul an și-a dovedit incompetența în a conduce piața asigurãrilor din România. În 2012 un RCA pentru un camion costã 300 de euro, în 2013 polița a ajuns sã valoreze 700 de euro, iar tarifele au crescut la 1.000 de euro în 2014, la 3.500 euro la final de 2015 și, în pofida sesizãrilor și dialogului cu autoritãți și asigurãtori, asigurarea RCA pentru camioane a ajuns sã coste peste 5.000 euro la clasa B0 dupã iulie 2016.
În mãsura în care Guvernul nu anunțã astãzi, 14 septembrie 2016, valorile la care se vor îngheța tarifele RCA, transportatorii rutieri vor continua pe 15 septembrie 2016 protestele naționale”, se arată în comunicatul remis redacției.
La ora 18.00 va fi luată decizia finală asupra protestului
După întâlnirea de dimineață de la Guvern, Vasile Ştefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a declarat astăzi că „ dacă în Ordonanţa de Urgenţă va apărea îngheţarea tarifelor pe şase luni la valoarea daunalităţii, vom da un comunicat referitor la protestul de mâine. Nu putem lua o hotărâre în acest moment, dar, în principiu, ţinând cont că Guvernul şi-a respectat toate angajamentele faţă de noi, chiar dacă pe ultimii metri, presupun că semnalul va fi că mâine nu se va ţine protestul”.
La rândul său, preşedintele de onoare al FORT, Augustin Hagiu, a precizat: ”Nu oprim protestele în momentul de faţă şi nici nu dăm un anunţ în ceea ce priveşte membrii celorlalte patronate cu referire la oprirea protestului, până la ora 18.00, când va fi aprobată OUG. Noi trebuie să vedem Ordonanţa de Urgenţă cu articolul referitor la îngheţarea tarifelor pentru perioada următoare, trebuie să vedem tariful de referinţă ca principiu în acelaşi articol, după care vom face o analiză să vedem în ce măsură membrii noştri sunt mulţumiţi cu ceea ce am obţinut pentru a stabili dacă mâine protestăm sau nu în Piaţa Victoriei”.
”Noi trebuie să convingem Parlamentul ca ceea ce s-a întâmplat astăzi în Ordonanţa de Urgenţă să nu rămână valabil doar pe şase luni, ci să producă efecte de aici şi până când n-or mai exista asigurări obligatorii pe planeta asta”, a mai spus Hagiu.
În evidentă întrecere electorală cu Guvernul, Senatul a adoptat aseară proiectul Legii RCA ținut la sertar 4 luni, însă forul decizional este Camera Deputaţilor.
Astfel, pe termen scurt contează OUG, care va intra în vigoare imediat după publicarea în Monitorul Oficial, urmând ca Parlamentul să decidă ce se va întâmpla cu prețurile RCA după perioada de 6 luni.
Pe de altă parte, Executivul aprobă OUG numai după ce a fost constrâns cu protestul de mâine.
În paralel, patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, COTAR, APTE 2002, FORT, ARTRI, APULUM cer Parlamentului demiterea cu efect imediat a președintelui Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Mișu Negrițoiu, “pentru proasta administrare a pieței asigurărilor din România”.