Locuitorii Capitalei și cei din judeul Ilfov care fac naveta zilnică spre sau dinspre Mogoşoaia şi Otopeni, inclusiv angajaţii aeroportului, dar și turiștii din țară și străinătate care vin cu avionul vor avea la dispoziţie abonamente metropolitane care le vor permite să circule cu trenul, metroul şi transportul public de suprafaţă.

Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, în ședința dejoi, abonamentul care integrează transportul cu autobuzele, troleibuzele și tramvaiele STB, cu metroul şi cu trenurile ce asigură tranzitul de la Gara de Nord București la Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni.

Aceasta, în ciuda consilierilor generali ai PSD, care s-au opus adoptării Hotărârii CGMB. Au fost 32 de voturi „pentru”, de la USR, PNL și PMP, unul împotrivă şi 18 abţineri.

Un proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, privind integrarea celor trei tipuri de transport, se află în dezbatere publică. Amintim că STB este societatea comercială a Primăriei Capitalei, iar trenurile și metroul sunt companii ale MT.

Sunt mai multe variante de călătorie: mijloace STB-metrou-tren, STB-tren și STB-metrou.

Abonamentul suprafaţă-metrou-feroviar va avea următoarele preţuri:
– 20 de lei pentru 24 de ore;
– 40 de lei pentru 72 de ore;
– 210 lei pentru o lună;
– 1.100 de lei pentru şase luni;
– 2.000 de lei pentru 12 luni.

Titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 de ore şi 72 de ore vor permite oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafaţă, metrou şi feroviar, pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, în regiunea Bucureşti-Ilfov.

Abonamentele suprafaţă-feroviar sau metrou-feroviar vor avea umătoarele preţuri:
– 140 de lei pentru o lună;
– 800 de lei pentru şase luni;
– 1.400 de lei pentru 12 luni.

Abonamentele suprafaţă-metrou, valabile şi până în prezent, au următoarele tarife:
– 140 de lei pentru o lună;
– 700 de lei pentru şase luni;
– 1.200 de lei pentru 12 luni.

Hotărârea CGMB prevede acordarea unui mandat special Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (ADITPBI) în vederea stabilirii, ajustării sau modificării preţurilor şi tarifelor.

În 4 februarie, când ministrul Grindeanu a publicat proiectul de ordin, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că biletele şi abonamentele care integrează linia de tren Gara de Nord – Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă vor fi disponibile din 15 februarie.

“În urma discuţiilor dintre Primăria Capitalei, prin ADI Transport Public Bucureşti Ilfov, Ministerul Transporturilor şi Metrorex, din 15 februarie vom avea bilete şi abonamente care integrează linia de tren Gara de Nord – Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă. Este un pas mic în conceptul trenului metropolitan, ca parte a transportului public din zona Bucureşti – Ilfov. Urmează integrarea tarifară a liniei de tren Bucureşti – Ploieşti până la limita judeţului Ilfov. (…) Integrarea tarifară a transportului public e un lucru firesc, care există deja în majoritatea zonelor metropolitane ale capitalelor europene”, anunţa edilul general, pe Facebook.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version