ANM: Vânt puternic în jumătate de țară, până sâmbătă seară / POLITICĂ: Ponta se disculpă: Nu am făcut niciun denunț, aștept scuze de la Dragnea

Breaking News:
 

CNAIR a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a semnat cu Tirrena Scavi SpA. contractul pentru finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău şi conexiunea dintre Secţiunea 2B cu Subsecţiunea 3A1 din Autostrada Transilvania.

Semnarea are loc la 3 luni de la desemnarea câștigătorului, dar ritmul lent cu care ne-a obișnuit CNAIR nu mai miră pe nimeni.

Valoarea de semnare a contractului este de 25.675.230,51 lei fără TVA.

Durata contractului este de 118 luni, din care 10 luni perioada de execuţie şi 108 luni perioada de notificare a defecţiunilor.

Construcția podului va face posibilă deschiderea traficului pe un alt lot de autostradă, anume Gilău – Nădășelu, lung de 8,7 kilometri.

Calendarul CNAIR prevede încheierea lucrărilor la pod în aprilie 2018.

Cei 8,7 km ai tronsonului Gilău – Nădășelu din Autostrada Transilvania sunt aproape finalizați, însă nu pot fi dați în circulație până când nu vor fi gata podul peste Râul Someș și Nodul Rutier Gilău, ale căror lucrări nici măcar nu au început, scrie Ziua Cargo.

Licitațiile au fost demarate în toamna anului trecut și constatăm că atribuirea contractului s-a făcut abia acum pentru Nodul Gilău.

Cât despre pod – care, de fapt, este un viaduct parțial construit de Bechtel -, licitația trenează de luni întregi. În octombrie anul trecut CNAIR preciza: “În acest moment, execuția lucrărilor pentru acest pod se află în licitație. Procedura va fi finalizată în decembrie 2016 iar câștigătorul va demara lucrările în primăvara anului 2017, dacă nu vor fi înregistrate contestații. Firma de construcții va avea la dispoziție 10 luni pentru realizarea lucrărilor”.

Nu s-a întâmplat așa. Ofertele au fost depuse abia în 9 februarie 2017 iar potrivit caietului de sarcini, termenul pentru finalizarea lucrărilor – evident, după semnarea contractului – este de 10 luni. Așadar, abia în anul 2018 porțiunea de autostradă va fi deschisă circulației.

Povestea podului este veche: în 2014 a fost licitată proiectarea și execuția lui, care a fost, însă, anulată. În 2015 s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

captură Asociația Pro Infrastructura

“Va prezentam cel mai frumos “muzeu de autostrada” din Romania, o portiune de 8,7 km din Autostrada A3 intre Gilau si Nadaselu, in apropiere de Cluj-Napoca! De ce ii spunem muzeu? Pentru ca aceasta bucata de autostrada va fi finalizata, cel mai probabil, in luna septembrie a acestui an, insa NU va putea fi folosita de soferi pentru ca nu este conectata de restul autostrazii A3 printr-un pod/viaduct in nodul Gilau”, scria în luna mai, pe Facebook, Asociatia Pro Infrastructura (API).

“Acest tronson de autostrada este o exponata excelenta a incompetentei autoritatilor, ce nu au fost capabile sa finalizeze o licitatie si sa semneze un contract de executie a unui pod/viaduct, desi au avut 4 (patru!) ani la dispozitie, din vara anului 2013 de cand a fost reziliat contractul cu Bechtel”, mai scriau cei de la API.

ok
SECUNDATV.RO folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG13 2012.