Guvernul Orban a extins, în ședința de miercuri, termenul pentru depunerea documentelor de către instituțiile mass-media interesate de ajutorul de stat în valoare de 200 de milioane de lei (40 milioane euro), acordat în campania guvernamentală publicitară împotriva coronavirusului (COVID-19), ce se va derula timp de 4 luni, până la 31 august.  

Videoconferința premierului Orban cu reprezentanții industriei mass media BRAT și ARCA în data de 8 aprilie

Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaş, a spus motivul, la finalul şedinţei Executivului:

„Interesul manifestat pentru această campanie pe care o derulează Guvernul României a fost unul semnificativ. (…) Până în prezent, pe platforma media.gov.ro, de fapt până la data limită de aplicare, s-au înscris 376 de societăţi, de solicitanţi, practic de persoane juridice. Din păcate, doar un număr de aproximativ 30 de societăţi au reuşit să completeze toate solicitările care au fost impuse conform Ordonanţei 63 din 2020. Aşadar, avem un grad de eligibilitate în acest moment de sub 10%, lucru care ne-a determinat să adoptăm această nouă ordonanţă de urgenţă care extinde termenul de completare a documentelor necesare participării la campanie”.

„Ca să vă dau un exemplu concret – unul dintre documentele care lipseşte în mod frecvent este certificatul de înregistrare emis de ONRC, certificat de înregistrare care era necesar în momentul aplicării pentru a identifica în mod precis, conform ordonanţei (OUG 63/2020 – n.r.), un solicitant care participă la această campanie. V-am spus că sunt 376 de aplicanţi, fiecare dintre aceştia sau mulţi dintre ei au aplicat pe mai multe domenii, fiind o medie de peste două aplicaţii pentru fiecare societate. Aşadar, numărul de aplicaţii în sine este unul semnificativ”, a adăugat el.

La rândul său, Ionel Dancă, șeful Cancelariei prim-ministrului Orban, a vorbit despre „importanţa” derulării acestei campanii de informare publică asupra pandemiei de coronavirus – care se va derula însă după ce va fi ridicată starea de alertă.

Orban cumpără cu 40 de milioane de euro TĂCEREA unor instituții de presă, până pe 31 august!

„Aş vrea să insist asupra necesităţii adoptării unui astfel de act normativ şi asupra necesităţii derulării unei campanii de informare amplă la nivelul opiniei publice. Practic, după încetarea stării de urgenţă şi în situaţia de alertă, dar şi după încetarea acestei situaţii, se impune şi rămâne la dispoziţia autorităţilor ca instrument principal de combatere a răspândirii infecţiilor cu coronavirus gradul de conformare al populaţiei la recomandările autorităţilor publice. De aceea, în absenţa unei astfel de campanii de informare, de difuzare pe toate canalele media, astfel încât mesajul să ajungă la toată populaţia, nu doar pentru anumite canale, care sunt finanţate din surse publice, ci printr-o campanie contra cost pentru timpii de difuzare, astfel încât să asigurăm o răspândire largă a mesajelor necesare pentru limitarea răspândirii infecţiilor cu coronavirus, este necesară derularea acestei campanii”, a spus Dancă.

El susține că “procedura iniţială s-a modificat în urma solicitărilor transmise, care au reclamat nevoia de completare a documentaţiei depuse”:

„Pentru a putea dispune şi pentru a încheia contractele de prestări servicii cu toate entităţile media, care şi-au manifestat intenţia de participare la această campanie, practic, se instituie un termen până la care aceste entităţi, care s-au înregistrat, conform Ordonanţei 63, pot furniza documentele suplimentare necesare. Cei care îndeplinesc deja condiţiile pentru încheierea contractelor vor putea încheia contractele imediat ce aceste condiţii sunt validate de către Autoritatea pentru Digitalizarea României şi transmise către Secretariatul General al Guvernului”. 

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version