Românii din străinătate vor avea un timp mult mai mic de aşteptare la secţiile de votare, pe 10 și 24 noiembrie, la cele două tururi ale alegerilor prezidenţiale.

Una dintre măsurile care vor duce la acest lucru este reducerea timpului de scanare a cărțlor de identitae, a declarat, luni, prim-adjunctul directorului Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), Ionel-Sorin Bălan.

“Am făcut o statistică la nivelul procesului electoral din luna mai. Timpul mediu de scanare a unei cărţi de identitate – respectiv de la introducerea în fanta dispozitivului tabletei şi până la validarea în sistem – a fost de aproximativ 15 secunde. Pe de altă parte, buletinele care nu pot fi scanate, întrucât sunt acte de identitate mai vechi, pot fi preluate prin introducerea manuală în interfaţă. (…) Introducerea manuală nu poate să dureze mai mult de 13 secunde. (…) Timpul mediu de preluare a CNP-ului a fost de 15 – 16 secunde. De asemenea, prin faptul că nu se vor mai lua datele alegătorilor pe listele suplimentare în scris pe cele două tablete şi acestea vor fi generate automat la sfârşitul zilei de sistem, având în vedere preluarea CNP-ului şi a datelor de identificare şi a semnăturii în mod electronic, categoric va fi un timp mult mai mic în secţiile de votare din străinătate pentru un alegător”, a precizat Bălan, într-un briefing de presă.

El a menţionat că în fiecare secţie de votare există în medie câte şapte tablete în străinătate şi câte opt tablete pentru Europa.

Peste 25.000 de tablete a fost predate

Ulterior, STS a anunţat că a predat peste 25.000 de tablete, atât în ţară, cât şi în străinătate, pentru buna desfăşurare a alegerilor prezidenţiale, astfel: 18.748 de tablete către operatorii de calculator din ţară şi 6.609 tablete către cei din străinătate.

“În toate aceste secţii s-au luat măsuri pentru asigurarea serviciilor de voce şi date, precum şi pentru asigurarea echipamentelor necesare, în străinătate fiind distribuite 501 routere şi 6.609 tablete, cu o medie generală de 7 tablete pe secţia de votare, respectiv 8 tablete/secţie în Europa”, precizează STS, într-un comunicat.

În perioada august – octombrie, STS a instruit şi a evaluat 8.400 de persoane pentru secţiile de votare din ţară (operatori de calculator, preşedinţi ai secţiilor de votare), iar pentru secţiile din străinătate au fost examinate şi admise online 6.200 de persoane.

Specialiştii STS au operaţionalizat Centrul de Suport Tehnic, oferind, prin Centrul de preluare apeluri, asistenţă tehnică pentru operatorii de calculator şi preşedinţii secţiilor de votare din ţară şi din străinătate.

“Începând cu data de 5 noiembrie 2019, sistemele informatice dezvoltate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale – Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal (SIMPV), Sistemul informatic de centralizare a proceselor-verbale (SICPV) şi Aplicaţia de verificare a dreptului de vot (ADV) – vor fi pregătite pentru procesul electoral. Acestea au fost realizate conform cerinţelor Autorităţii Electorale Permanente şi ale Institutului Naţional de Statistică, testate, avizate şi predate către aceste autorităţi, în vederea testării şi certificării. (…) STS oferă suportul operatorilor pentru toate cele 18.748 de secţii de votare din ţară şi cele 835 de secţii din străinătate. Operaţionalizarea sistemelor va avea loc în data de 5 noiembrie, începând cu ora 22,00, când demarează centralizarea votului prin corespondenţă din Australia”, se mai arată în comunicat.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version