Ministrul Justiției, Tudorel Toader, anunță convocarea Comisiei de inventariere a arhivei SIPA în prima ședință a activității acesteia, când va fi ales un președinte.

”Vivat justitia ! Pentru mâine (n.r. – miercuri), la orele 10,00, am convocat Comisia de inventariere a arhivei SIPA. Membrii comisiei vor alege președintele acesteia. La orele 10,30, comisia va începe activitatea de inventariere a arhivei”, a anunțat marți ministrul Justiției, Tudorel Toader, pe Facebook. 

Potrivit Hotărârii de Guvern publicate pe 9 iunie în Monitorul Oficial, Comisia de inventariere a arhivei SIPA este alcătuită din 5 membri numiți prin ordin al ministrului Justiției: 2 de la Ministerul Justiției, 2 de la Secretariatul General al Guvernului (SGG) și unul de la Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP). Fiecare dintre aceste instituții va propune și câte un supleant.

Comisia are ca principale atribuții inventarierea arhivei fostei Direcții Generale de Protecție și Anticorupție (DGPA) și va propune clasificarea, declasificarea, trecerea la un alt nivel de clasificare sau de secretizare a documentelor inventariate, respectiv distrugerea acestora, conform dispozițiilor legale.

Comisia va preda, după declasificare, către Administrația Națională a Penitenciarelor, dosarele de personal ale foștilor angajați ai DGPA identificate în arhivă și către Arhivele Naționale documentele cu valoarea istorică identificate în arhivă.

De asemenea, comisia va putea furniza informații din documentele cuprinse în arhivă dacă există proceduri judiciare în derulare, la cererea motivată a organelor judiciare.

După împlinirea unui termen de cinci luni de la începerea activității comisiei, persoanele care doresc să consulte documentele referitoare la viața lor privată vor avea acces la ele în baza unei cereri scrise.

“Înscrisurile care constituie secrete de serviciu pot fi desecretizate, în condițiile legii, și pot fi consultate în condițiile prezentei reglementări de către persoanele la care se referă. Informațiile astfel desecretizate pot fi comunicate, în condițiile legii, oricărei entități fizice sau juridice, la cererea acestora. Respectivele înscrisuri vor fi distruse la momentul încetării activității comisiei, cu excepția cazului prevăzut la art. 6, alin 2”, prevede hotărârea.

Activitățile prevăzute de această hotărâre vor fi încheiate în cel mult 3 ani de la intrarea ei în vigoare.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version