Transportatorii a două asociații – APTE 2002 și COTAR -au renunțat la protestele cu TIR-uri anunțate pentru miercuri în fața Guvernului.

Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, i-a chemat marți seară la MFP și le-a promis modificarea legii privind impozitarea diurnelor.

Precizările APTE 2002, după discuția cu ministrul Vîlceanu:

„Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) a obținut promisiunea Ministrului Finanțelor privind corectarea abuzurilor ANAF față de transportatori, prin Parlament. În urma promisiunii, asociațiile patronale APTE 2002 și COTAR nu vor mai protesta miercuri în București.

București, 28 septembrie 2021 Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 a încheiat în seara zilei de 28 septembrie 2021 discuțiile cu Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, pe tema interpretărilor ANAF în ceea ce privește impozitarea retroactivă a diurnelor.

Urmare a întâlnirii din 28 septembrie 2021 care a avut loc la Ministerul Finanțelor, APTE 2002 a obținut promisiunea fermă a Ministerului Finanțelor că va corecta, prin Parlament, cel târziu până la jumătatea lunii noiembrie 2021, erorile de interpretare ale ANAF în ceea ce privește impozitarea diurnelor transportatorilor rutieri.

În acest sens a fost publicată o propunere legislativă pentru anularea unor obligații fiscale, propunere despre care APTE 2002 a fost asigurată de Ministrul Finanțelor că are sprijinul întregului spectru politic și al domniei sale personal. O altfel de conduită ar fi condus la falimente în lanț în sectorul transporturilor rutiere și a celor conexe (care angajează peste 300.000 de salariați) și ar fi generat intempestiv o scumpire generalizată a bunurilor și serviciilor din România, urmare a majorării cu 15% a costurilor de operare ale transportatorilor români.

Printr-o așa numită ,,recalificare’’ a regimului diurnelor ca fiind venituri salariale, începând cu primăvara acestui an, ANAF a stabilit obligații de plată și penalități în sarcina transportatorilor români, retroactiv pentru ultimii 5 ani, în contradicție cu legea și ignorând faptul că diurnele transportatorilor rutieri nu se impozitează în niciun stat al Uniunii Europene.

,,Ne bucurăm că în ultimul ceas, autoritățile din România au realizat că excesele unor funcționari care afectează ,,coloana vertebrală’’ a unei economii – și ne referim la transporturi, vor fi corectate, prin Parlament. Apreciem propunerea legislativă drept echilibrată. Având promisiunea fermă a Ministrului Finanțelor că nu există cale de întors în corectarea acestor excese, APTE 2002 și COTAR au decis să recheme camioanele aflate în drum spre București, care nu vor participa la protestul de mâine’’, a declarat Dorin Jurjuț – vicepreședinte APTE 2002. ,,Noi am solicitat în permanență dialogul. Retragerea camioanelor noastre din București are dublă semnificație: pe de-o parte pentru a arăta că apreciem și manifestăm încredere față de o promisiune fermă a Ministrului Finanțelor și pe de altă parte că înțelegem situația excepțională generată de pandemie în București, chiar în aceste zile, iar ca transportatori noi ne-am dovedit tot timpul loiali interesului general al populației. Considerăm o formă de respect și pentru locuitorii Bucureștiului să retragem camioanele aflate în drum spre Capitală în această seară, atâta timp cât în premieră, prin propunerea legislativă, se demonstrează că atunci când este urmărit interesul general al populației, pot exista și chiar există soluții’’, a mai adăugat Dorin Jurjuț.

APTE 2002, ca Asociație Patronală reprezintă mai mult de 1.400 de companii de transport rutier care operează peste 12.800 de camioane. Sectorul transportului rutier generează peste 300.000 de locuri de muncă în România și contribuie direct și indirect la formarea a mai mult de 10% din Produsul Intern Brut”.

În schimb, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din românia (UNTRR) a decis să protesteze cu câteva zeci de TIR-uri în Piața Victoriei din București, în fața sediului Guvernului.

Precizările UNTRR:

„România este singurul stat european care impozitează diurna, în timp ce state din Europa de Est, precum Polonia, Lituania sau Ungaria, își protejează proprii transportatori. Efectele acestei măsuri sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă.

Totodată, Guvernul penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populației României. Astfel, șoferii profesioniști care nu sunt vaccinați sau nu au avut COVID-19 în ultimele 3 luni intră în carantină dacă revin din țări roșii și galbene din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu COVID-19.

Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens „culoare verzi” și a îndemnat la exceptarea de la carantinare a șoferilor profesioniști.

La acestea se adaugă și majorarea uriașă a tarifelor la asigurările RCA în urma falimentului City Insurance, criză la care au contribuit din plin autoritățile române printr-o supraveghere defectuoasă a sectorului RCA.

Transportul rutier este unul dintre cele mai competitive și mai importante sectoare economice ale României, doar în ultimii 4 ani având o contribuție la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro. Transportul rutier și serviciile conexe generează circa 5% din PIB al României și angajează peste 350.000 de persoane”.

author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version