Consiliul Concurenţei a prins Intercomfilm Distribution şi Hollywood Multiplex Operations că s-au înţeles pe preţul biletelor de cinema şi le-a amendat cu 107.571 lei (aprox. 37.000 euro).

Hollywood-Multiplex

Concret, Intercomfilm Distribution a fost sancţionată cu 7.675 lei iar Hollywood Multiplex Operations, cu 99.896 lei.

Sumele sunt mici deoarece ambele companii şi-au recunoscut faptele şi au primit reduceri conform legii.

Investigaţia autorităţii de concurenţă a început în iunie 2013, când cele două companii au fixat preţul de revânzare, contractul de exploatare filme încheiat între acestea conţinând o clauză expresă care prevedea că “Preţul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord”.

“Conform prevederilor în domeniul concurenţei, o înţelegere între un furnizor şi un distribuitor pentru a stabili preţul la care urmează să-şi revândă produsele (resale price maintenance) reprezintă o practică anticoncurenţială. În urma unei înţelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectaţi direct, neputând beneficia de preţuri mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce preţurile sub cele stabilite cu furnizorul”, oprecizează Consiliul Concurenţei.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version