Nevoia de distanțare fizică, în timpul pandemiei, aduce în campingurile din Deltă familii cu copii și corporatiști, alături de studenți și nostalgici de Vama Veche.

Dacă în anii trecuți, principalele categorii de turiști care se cazau în camping, în Delta Dunării, erau studenții și nostalgicii de Vama Veche, care căutau prețuri mici la cazare, liniște și izolare, nevoia de distanțare fizică a unor români aduce noi tipuri de turiști în astfel de structuri de cazare, și anume familiile cu copii, dar și corporatiști și tineri care caută destinaţii cool, potrivit unei analize a Green Dolphin Camping, parte a resortului Green Village 4* din localitatea Sfântu Gheorghe din Delta Dunării, aflat în portofoliul grupului Eurolines.

Până anul trecut, majoritatea turiștilor din campingul Green Dolphin, cel mai mare din Delta Dunării, erau, în principal, românii care iubesc natura și care voiau să petreacă un weekend sau o vacanță prelungită în Deltă, în stilul boem care le aduce aminte de Vama Veche a anilor ’90. Aceștia sunt turiștii care vizitau frecvent Vama Veche acum 20 – 30 de ani și care pun mai mult preț pe natură, liniște și izolare decât pe confortul unei unități de cazare.

Alături de aceștia, în camping mai veneau și studenți, atrași de prețurile mici, care pornesc de la 19  euro pentru o căsuță cu două locuri și de la 8 euro locul de campare cu cortul pentru 2 persoane. Clasificat la 3*, campingul Green Dolphin se află într-o zonă pitorească din Rezervația Deltei Dunării – acolo unde Dunarea se întâlnește cu Marea Neagra, și  dispune de 55 de căsuțe din lemn, acoperite cu stuf, precum și de posibilități de campare pentru un număr de aproximativ 500 de corturi în condiţii normale (180 de corturi în perioada actuală, conform normelor impuse de autorităţi pe perioada pandemiei COVID-19).

Pandemia a adus anul acesta și alte categorii de turişti în Deltă, printre acestea numarându-se familiile cu copii, ce au fost nevoite să caute o destinație internă de vacanță care să le permită distanțarea fizică de alte persoane, dar și să facă, în același
timp, plajă la Marea Neagră. “Ei și-au dorit unități de cazare care le oferă, pe de-o parte, toate facilitățile din punct de vedere turistic, iar pe de altă parte, variante multiple de luat masa. Terasa din cadrul campingului Green Dolphin are o capacitate de 150 locuri și
oferă o varietate bogată de preparate tradiționale și internaționale. Barul în aer liber oferă posibilitatea de a bea o cafea, o bere sau un long drink. Turiștii pot lua masa atât în cadrul camping-ului, cât și la localnici, în sat”, a declarat Liliana Șmira, directorul general al Green Village.

O alta categorie de turiști prezentă sezonul acesta în Delta Dunării este cea a corporatiștilor, care au găsit în Sfântu Gheorghe acele locuri neexplorate până acum, canalele și gârlele din zonă, unde se fac excursii cu barca. Au fost atrași și de plaja sălbatică din sat, care se bucură de un nisip fin unic pe litoralul românesc.

Nu în ultimul rând, tinerii care caută destinații cool de vacanță au ales acest loc mulțumită florei și faunei și a multiplelor posibilități de petrecere a timpului în aer liber. În Sfântu Gheorghe, turiștii pot avea acces la numeroase modalități de petrecere a timpului în aer liber: cinema,  concerte live pop-rock și folk, sporturi pe nisip, tir cu arcul, pescuit sau excursii cu barca.

Un alt motiv pentru care turiştii aleg Sfântu Gheorghe ca destinaţie de vacanţă este Festivalul Internaţional de Film Independent – ANONIMUL, care în ultimii 17 ani și-a întâmpinat publicul, în luna august, cu filme independente româneşti şi internaţionale. Anul acesta, Sfântu Gheorghe devine „Satul Filmului” în perioada 12 – 16 august 2020. Având în vedere măsurile de restricție, siguranță și prevenție adoptate de autorități, cea de-a 17-a ediție a festivalului se va desfășura în exclusivitate în aer liber, cu un număr limitat de locuri pentru campare și vizitatori. Pentru fiecare proiecție, numărul maxim de participanți va fi de maximum 400 de persoane. Biletele care asigură acces în zona de proiecție sunt gratuite și pot fi achiziționate de pe Eventbook.ro, începând cu data de 11 august 2020.

Green Village este construit pe o suprafață de 30.000 metri pătrați, asigurând, astfel, distanțarea fizică pe care o doresc turiștii. Accesul în căsuţe se efectuează din exterior, iar corturile sunt amplasate în sloturi poziționate la distanță mare una față de celelalte.

Procedurile de igienizare și dezinfectare a spațiilor sunt aplicate cu rigurozitate, iar toţ angajaţii sunt instruiţi continuu în acest sens. La toate intrările publice au fost instalate dozatoare cu soluții dezinfectante, iar curățenia în spațiile comune se face permanent cu produse dezinfectante profesionale.

author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version