Exim Bank

Borsec

Dedeman

 

Cotnari

ComputerLand

Arctic

Dacia

JUSTIȚIE: CCR a decis că Parlamentul stabilește data alegerilor / HG adoptată de Cabinetul Orban privind organizarea scrutinului în 6 decembrie este nulă / BEC: Nicușor Dan a câștigat alegerile cu 42,76% – rezultate parțiale (96,95%) / Gabriela Firea a obținut numai 37,98% dintre voturi / Pe locul 3 se află Traian Băsescu: 10,98% / 

Breaking News:
 
Masca pe figura presei! Ordonanțele lui Orban de cumpărare a tăcerii majorității instituțiilor mass-media, sub pretextul campaniei de informare Covid, au fost aprobate fără probleme de Parlament, prin lege, iar acum sunt promulgate de președinte, exact înaintea alegerilor locale

DOCUMENT: Iohannis a dat ok-ul pe reclamele lui Orban de 40 de milioane de euro pentru purtarea măștii

SECUNDA a refuzat oferta otrăvită a Guvernului ORBAN!

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, marţi, Legea nr. 164/2020 și Legea nr. 165/2020 de aprobare a OUG nr 63, respectiv OUG 86, adoptate de Guvernul Orban în aprilie, pentru plata de reclame în valoare de 40 de milioane de euro, fără TVA, către unele instituții media, pentru purtarea măștii în pandemia  COVID-19.

Legea de aprobare a OUG nr. 63/2020 are ca obiect de reglementare „crearea cadrului legal privind difuzarea contra cost de către Guvern, prin intermediul serviciilor de programe de televiziune şi radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, al furnizorilor de servicii media on-line şi furnizorilor de publicitate, de campanii de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 şi privind modul de reluare a activităţilor economice şi sociale”.

Ludovic Orban
UPDATE! Orban cumpără cu 40 de milioane de euro TĂCEREA celor mai multe instituții de presă

Ulterior, Guvernul Orban a prelungit, prin OUG 86/2020, perioada de desfăşurare a acestor campanii, până la sfârșitul anului.

În acest fel, o să prindă și campania electorală pentru alegerile parlamentare.

Astfel, Legea nr. 164/2020 privind aprobarea OUG 63 prevede că, începând cu data de 15 mai 2020 (adică exact după finalul celor două luni de stare de urgență – n.r.), Guvernul difuzează, contra cost, prin intermediul serviciilor de programe de televiziune şi radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, al furnizorilor de servicii media online şi furnizorilor de publicitate prin mijloace de publicitate amplasate în localităţi, înregistrate în România, campanii de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii coronavirusului SARSCoV-2, precum şi campanii de informare publică privind modul de reluare a activităţilor economice şi sociale după încetarea stării de urgenţă.

Antonel Tănase

Campaniile de informare publică sunt realizate de Guvernul României şi gestionate de către Secretariatul General al Guvernului (condus de Antonel Tănase) şi Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Legea 164/2020 prevede că Guvernul României va realiza şi va transmite spre difuzare cel puţin trei campanii de informare publică, lunar, până la 31 decembrie 2020.

În cazul campaniilor de informare publică care se realizează prin intermediul serviciilor de programe de televiziune şi radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, al furnizorilor de servicii media online care difuzează, respectiv publică materialele de informare într-o altă limbă decât limba română, acestea vor fi realizate în limba respectivă de către Guvernul României.

200 de milioane de lei, fără TVA, cadou electoral pentru cele mai multe instituții mass-media, din banii românilor

Bugetul total alocat campaniilor de informare publică este de maximum 200.000.000 lei, exclusiv TVA, pe toată durata acestora. Toate valorile din această ordonanţă de urgenţă sunt fără TVA. Sumele se asigură prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, se arată în cele două legi promulgate de Iohannis.

Cererile pot fi depuse până la data de 31 octombrie 2020.

Perioada de derulare a campaniilor poate fi prelungită şi bugetul total alocat poate fi mărit în funcţie de necesităţile de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19. Perioada poate fi prelungită şi bugetul mărit şi în funcţie de necesităţile de promovare a produselor şi serviciilor româneşti pentru reluarea activităţii economice.

Între condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care participă la campaniile de informare publică se numără şi aceea ca angajatorii să nu rezilieze din voinţă proprie niciun contract de muncă şi să nu rezilieze unilateral niciun contract de drepturi de autor în vigoare la data semnării contractelor în condiţiile respectării prevederilor Codului Muncii şi respectării obligaţiilor din contractele de drepturi de autor, pe perioada pentru care se semnează contractele de prestări servicii.

Cum se împart banii

Legea 164/2020 prevede procentul de distribuire a bugetului pentru aceste campanii: 53% la televiziuni, care se distribuie astfel: 8% pentru cele locale şi regionale şi 45% pentru cele naţionale.

Pentru radiodifuzorii TV cu audienţă măsurată la nivelul anului 2019 se va plăti 570 lei pe punct de audienţă naţională medie orară, pentru un spot video de 30 de secunde, maximum două spoturi pe oră sau un spot video de 60 de secunde, maximum un spot video pe oră, în intervalul 06,00-24,00.

Lista primelor instituții media care înșfacă bani publici de la Guvernul Orban pentru reclame la măști

Pentru fiecare jurnalist angajat nou sau reangajat, înregistrat în Revisal, se acordă un bonus suplimentar de 1% din valoarea punctului de audienţă, care va fi adăugat la aceasta, pentru perioada următoare angajării sau reangajării cu condiţia păstrării acestor contracte de muncă până la 31 decembrie 2020. Această prevedere se aplică şi în cazul angajării sau reangajării jurnaliştilor concediaţi din cauza crizei de COVID19 sau a celor repatriaţi. Preţul maxim cu bonus inclus nu poate depăşi 627 lei pe punct de audienţă.

Pentru radiodifuzorii TV, canale tematice, cu licenţă naţională şi care îndeplinesc condiţiile, care nu au audienţă măsurată, plata serviciilor de publicitate se va face la nivelul de 100 lei pentru un spot video de 30 de secunde maximum 2 spoturi pe oră, sau 200 lei pentru un spot video de 60 de secunde, maximum 1 spot pe oră, în intervalul 06.00-24.00.

Pentru furnizorii media online plata se va face cu 5 lei pe 1.000 afişări, dar nu mai mult de 8 afişări pe vizitator unic pentru aceeaşi campanie de informare pe o perioadă de 30 de zile şi nu mai mult de 200.000 lei/lună pentru un site, pentru bannere 970 x 250 pixeli, 300 x 250 pixeli şi 300 x 600 pixeli, amplasate în primele trei ecrane ale portalurilor web varianta desktop şi maximum trei ecrane în varianta mobil, fără a depăşi două poziţii publicitare pe fiecare pagină afişată.

O campanie de informare va fi identificată prin unicitatea mesajului comunicat. Pentru fiecare jurnalist angajat nou sau reangajat, înregistrat în Revisal, se acordă un bonus de 1 leu/1.000 de afişări pentru perioada următoare angajării sau reangajării, cu condiţia păstrării acestor contracte de muncă până la 31 decembrie 2020. Această prevedere se aplică şi în cazul angajării sau reangajării jurnaliştilor concediaţi din cauza crizei de COVID19 sau a celor repatriaţi. Bonusul se adună la valoarea de 5 lei/1.000 de afişări, preţul maxim neputând depăşi 15 lei/1.000 de afişări.

Campaniile de informare vor conţine, fără a se limita la acestea, şi materiale non-comerciale pentru promovarea următoarelor industrii româneşti: turism, industria IT, agricultură şi zootehnie, industria auto, care vor fi difuzate în limba română şi în mediul online în limbi de circulaţie internaţională precum engleză, franceză şi germană.

Legea nr. 165/2020 privind aprobarea OUG nr. 86/2020 prevede că perioada desfăşurării acestor campanii este de 180 de zile de la data încheierii în acest sens a contractelor de prestări servicii, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020. 

sursă foto: Antena 3

Trai pe vătrai pentru partide, în PANDEMIE

Amintim că premierul Orban și ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, au stabilit cât îi costă pe români alegerea celor 3.184 primari, 41 de președinți de CJ, 40.220 de consilieri locali și 1.340 de consilieri județeni: peste 201 milioane de euro, cu 128,3 milioane de euro mai mult față de alegerile locale din 2016!

DOCUMENT. Guvernul Orban a aprobat aproape 1 miliard de lei pentru organizarea alegerilor locale

Autoritatrea Electorală Permanentă (AEP) arată că totalul subvenţiilor pentru partide în anul acesta este de 181.441.000 de lei (circa 37,8 milioane de euro), distribuite astfel:

  • 85.251.435,58 de lei ( 17,5 mil euro) – PSD,
  • 47.319.086,84 de lei (circa 9,5 mil. euro)– PNL,
  • 12.634.052,50 de lei (circa 2,2 mil euro) – USR,
  • 10.789.581,53 de lei (circa 2,1 mil euro)– UDMR,
  • 10.342.535,35 de lei (circa 2,1 mil euro)– ALDE,
  • 5.685.323,63 de lei – PMP,
  • 259.296,51 de lei – UNPR,
  • 7.896.282,81 de lei – Pro România,
  • 1.263.405,25 de lei – Forţa Naţională.
3K Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv