Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

ANM: Alertă de vânt pentru toată țara, până luni / POLITICĂ: Parlamentul va adopta marți proiectul Legii bugetului pe 2021 / 

Breaking News:

GFR: ÎCCJ a respins definitiv pretențiile MT de plată a garanției la privatizarea CFR Marfă

Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a respins definitiv pretențiile Ministerului Transporturilor (MT) privind plata scrisorii de garanție, în valoare de 10 milioane de euro, depusă de operatorul privat SC Grup Feroviar Român SA (GFR), pentru participarea, în 2013, la procesul de privatizare al Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă – CFR Marfă SA, se arată într-un comunicat transmis, joi, de GFR.

Amintim că privatizarea a eșuat, fiind derulată în timpul Guvernului USL Ponta, în mandatele a doi miniștri PNL ai Transporturilor: Relu Fenechiu, care a părăsit funcția după doar 7 luni, fiind condamnat la 5 ani de închisoare pentru corupție, el fiind urmat de Ramona Mănescu.

În 20 iunie 2013, compania GFR a fost declarată câștigător al procesului de privatizare a CFR Marfă, după ce a oferit un preț de 202 milioane de euro pentru 51% din acțiuni.

Tranzacția a eșuat 4 luni mai târziu, după ce GFR nu a adus toţi banii. Iniţial, compania a depus o garanție de 10 milioane de euro, iar în 4 octombrie, un avans de 20 de milioane de euro într-un cont escrow.

Gruia Stoica, patronul GFR, a cerut pe 15 octombrie comisiei de privatizare restituirea garanției și a avansului. Pe 22 octombrie, ministrul de atunci al Transporturilor, Ramona Mănescu, a anunțat că a fost deblocat contul escrow de 20 de milioane de euro și că urmează să fie returnată și garanția de 10 milioane de euro.

Joi, Gruia Stoica, președintele Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român, a transmis în comunicat:  „Ne bucurăm să vedem o rezoluție definitivă în acest caz, care confirmă că Grup Feroviar Român a acționat cu bună credință și în baza prevederilor legale pe tot parcursul procesului de privatizare. Este regretabil că Ministerul Transporturilor a ales să ducă această luptă pe parcursul a aproape 7 ani, ignorând evidența faptului că executarea sumei din scrisoarea de garanție bancară se putea face doar în limita prevederilor legale şi cu respectarea strictă a condiţiilor de formă şi de fond în care a fost emisă, fapt confirmat de toate cele 3 instanțe de judecată care au soluționat acest litigiu”.

Iată și celelalte precizări din comunicat:

În vederea participării la privatizare, Grup Feroviar Român a depus în luna iunie 2013 o scrisoare de garanție bancară emisă de Raiffeisen Bank International AG, însoțită de confirmarea de autenticitate emisă de Banca de Export Import a României – Eximbank.

În septembrie 2013, Statul Român, prin Ministerul Transporturilor, și Grup Feroviar Român, în calitate de cumpărător, au semnat contractul de vânzare-cumpărare a 51% din acțiunile CFR Marfă. În cele din urmă, procesul de privatizare a eșuat pentru că băncile creditoare CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea de acționariat. În consecință, contractul a fost reziliat, iar cumpărătorul – nefiind culpabul de eșecul privatizării, a fost exonerat de orice obligație ce i-ar fi revenit, implicit de plata garanției de 10 milioane EUR.

În plus, nu au existat motive pentru sancţionarea financiară a companiei Grup Feroviar Român, aceasta executându-și integral obligațiile și depunând toate eforturile pentru finalizarea cu succes a respectivului proces de privatizare.

În 2017, Ministerul a intentat proces instituțiilor financiare Eximbank și Raiffeisen Bank Internațional, cauză în care Grup Feroviar Român s-a alăturat în calitate de intervenient (calitate prin care poate participa la proces, formulând pretenții proprii și prevenind astfel o eventuală acțiune ulterioară în instanță pe aceeași speță).

Despre Grupul GRAMPET – Grup Feroviar Român

Înfiinţat în urmă cu aproape 20 de ani, GRAMPET este prima multinațională fondată în România și cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa de Sud-Est. Structura sa de companii acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluții și produse de transport feroviar, oferind clienţilor săi o experienţă integrată la cel mai înalt nivel de competență: servicii de transport feroviar marfă, construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant, producția de piese de schimb, închiriere de material rulant, transbordarea mărfurilor, servicii logistice, precum și soluţii inovatoare de IT pentru operatorii feroviari.

Compania sa fanion – Grup Feroviar Român (GFR), este cel mai mare operator privat feroviar din România. În prezent, peste 20% din trafic este internaţional, GFR oferind clienţilor săi soluții logistice complexe. GFR este membră a tuturor organizaţiilor internaţionale reprezentative și are acorduri de colaborare atât cu operatorii feroviari de stat (BDZ Cargo, UZ, CFM, PKP Cargo, ZK, RCH, HZ Cargo, ZBIH), cât și cu operatorii feroviari privaţi din Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia, Austria și Germania.

Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova și Electroputere VFU Craiova, Grupul GRAMPET acoperă o cotă importantă din piața reparatorie de material rulant din România.

În paralel, grupul desfăşoară o activitate intensă de cercetare şi dezvoltare de soluţii tehnice menite să ofere clienţilor o experienţă transparentă şi în timp real a serviciilor la care au acces. Astfel, Grupul Grampet a lansat un portal e-client în premieră în România, care facilitează gestionarea relațiilor cu companiile client, de la postarea unei comenzi până la facturare. 

Compania subsidiară Roserv Oil, care a preluat în vara anului 2020 platforma industrială a rafinăriei RAFO Onești, își concentrează activitatea pe dezvoltarea la nivel național de terminale logistice atât pe partea de containere, dar și depozite pentru produse petroliere.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv