Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi directorul general al CFR, Ion Simu Alexandru, au semnat, luni, contractul de finanţare pentru modernizarea rutei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad, pe o lungime totală de 162 km.
În valoare de 8,77 miliarde lei, este cel mai important contract de finanţare pentru domeniul feroviar din cadrul Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
„Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanţare prin PNRR, este inclusă în Planul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 – 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul ţării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean”, a scris pe Facebook ministrul Grindeanu.
Pproiectul este împărțit în 4 loturi: Caransebeş-Lugoj, Lugoj-Timişoara Est, Timişoara Est-Ronaţ Triaj Gr. D şi Ronaţ Triaj Gr. D-Arad.
„Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnaţi, iar contractele pentru proiectare şi execuţie vor fi semnate după soluţionarea contestaţiilor”, a precizat Sorin Grindeanu.
La rândul său, directorul general al CFR, Ion Simu Alexandru, a arătat că modernizarea liniei de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad va contribui la creşterea economică naţională, dar şi la cea locală:
„Este cel mai important contract de finanţare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a ţării să se alinieze standardelor europene de transport şi să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanţe lungi, cât şi pe distanţe scurte, condiţii moderne de călătorie, şi aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h, staţii moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilităţi sigure de tranzitare sau staţionare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad va contribui cu siguranţă la nu doar la creşterea economică naţională, dar şi la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localităţile adiacente acestui tronson de cale ferată şi reţeaua naţională”.
Sumele asigurate prin PNRR vor fi folosite pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul ţării: dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul; refacerea liniilor şi corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h; modernizarea gărilor; construirea de pasarele pietonale şi adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înfiinţarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la reţeaua feroviară de transport; desfiinţarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate; construirea a două noi clădiri pentru mentenanţă şi a unui centru regional de management al traficului şi sistem ERTMS.