Porțiunea cu „tuneluri pentru urși” de pe A1 Lugoj-Deva, de la Margina la Holdea (9,13 km), va fi construită în sfârșit, după 9 ani de blocaje.
CNAIR a desemnat câștigătoare, joi, la licitația lansată în 2019 și reluată în iunie anul acesta la o valoare estimată mai mare, oasocierede constructori români și bosniaci.
Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale forate, prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25m.
„Asocierea de constructori din România și din Bosnia-Herțegovina Spedition UMB-Tehnostrade-SA&PE Construct-Euro-Asfalt, are la dispoziție 1,826 miliarde de lei (fără TVA) și 45 de luni (11 luni proiectare și 34 de luni execuție), pentru a finaliza inclusiv tunelurile forate de pe acest lot 2”, a anunțat, în 22 septembrie, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Finanțarea prin PNRR obligă la finalizarea lucrărilor în 2026
În 2013, după ce au fost contractate loturile 2, 3 și 4 din A1 Lugoj-Deva, Acordul de Mediu a fost modificat și s-a impus realizarea unor tuneluri între Holdea și Margina, iar Compania de Drumuri a trebuit să scoată din nou la licitație, separat, porțiunea cu tuneluri.