Primarul general Gabriela Firea a anunțat miercuri, la finalul ședinței de lucru pe tema stadiului investițiilor de infrastructură rutieră în București, că proiectul Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București – Pitești va fi modificat.

pod ciurel

“În cadrul sedintei de astazi s-a desprins o propunere de diminuare a culoarului pentru tronsoanele 2 si 3 ale lucrarii – de la 3 la 2 benzi, ceea ce presupune renuntarea la drumurile colectoare, diminuandu-se astfel costurile exproprierilor. De asemenea se va garanta accesul direct in aceasta zona a tuturor proprietatilor la drumul public, solicitare care a venit de foarte multe ori, des si insistent, din partea proprietarilor din zona”, a spus edilul, într-o conferință de presă.

Primarul General a explicat ca s-a ajuns la aceasta solutie pentru ca in proiectul initial a fost prevazut un drum de viteza, un drum expres, cu drumuri colectoare stanga – dreapta, dar fara a fi aprobata documentatia PUZ-ului si nici finalizata exproprierea: “acest fapt a generat o eliberare de catre primariile de sector , pe acest traseu, a autorizatiilor de constructie. Practic acolo s-a construit in toata aceasta perioada. Daca nu am renunta la drumurile colectoare si  la o banda, am fi in situatia sa expropriem locuinte recent finalizate ceea ce nu ar fi corect pentru proprietari si ar creste si costurile aferente acestui proiect”.
Pe de altă parte, întarzierile la acest șantier au avut urmatoarele cauze: litigiile in instanta cu privire la valabilitatea autorizatiei de constructie, inexistenta PUZ-ului pe zona de la nodul Virtutii la A1 precum si intarzierile mari la plata facturilor aferente lucrarilor executate in octombrie, noiembrie si decembrie 2015.
Gabriela Firea a promis ca vor fi achitate urgent facturile aferente acestei perioade, in valoare de 5,7 milioane de lei, facturi care care au primit bun de plata inca din aprilie 2016 dar si facturile pana la totalul sumei intarziate de 22 de milioane de lei.
Podul hobanat, peste 1 an
Referitor la termenul asumat de constructor pentru finalizarea podului hobanat peste Dambovita, edilul sef a declarat:
“Am fost asigurata de catre constructor ca termenul pentru finalizarea acestui obiectiv este 1 iulie 2017, suma ramasa de achitat fiind de 180 de milioane de lei. Cea mai mare parte a sumei este solicitata pana la finalul acestui an pentru achizitionarea hobanelor, tablierului si a altor elemente de suprastructura. Acum, stadiul de realizare a proiectului este de aproapte 34%, etapa 1-nod Virtutii si aproape 14% din totalul contractului pana la A1. Dar cea mai mare parte a lucrarilor si cele care erau dificile au fost deja realizate: pilonii centrali, pilele podului , fundatiile etc., restul se pot asambla pana la 1 iulie 2017”.

Valoarea totala a contractului este de 487 milioane de lei, fara TVA.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version