Un adevărat record la înmatriculări de mașini s-a înregistrat în februarie: creștere cu aproape 50%, la cele noi, față de aceeași lună de anul trecut, ajungând la 11.979 de unități, însă la second-hand au depășit orice așteptări, potrivit statisticii Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Eliminarea timbrului de mediu, de la 1 februarie anul acesta, a relansat comerţul cu maşini second-hand din import. Astfel, luna trecută au fost înmatriculate peste 67.400 de maşini rulate, ceea ce înseamnă de trei ori mai mult decât în luna a doua din 2016 şi de patru ori mai mult decât în februarie 2015.
Un nivel record a fost atins şi de tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern, peste 56.000 fiind reînmatriculate.
Anul trecut au fost aduse 300.000 de maşini second hand din import, iar în acest an un nivel similar ar putea fi atins la vară, iar pe întregul anul estimările APIA erau că se va trece de 500.000 unităţi, ceea ce ar însemna de peste patru ori mai mult decât numărul de maşini noi.
Dacia, în top
La mașinile noi, în funcție de tipul de vehicul, cea mai importantă creștere a numărului de înmatriculări a fost la autoturisme (8.302 unități, +62,82%), autovehicule cu destinație specială (58 de exemplare, +52,63%), autovehicule transport mărfuri (2.569 unități, +49,62%), semiremorci (346 exemplare, +19,31%) și autobuze/microbuze (98 de unități, +12,64%),
În funcție de numărul unităților înmatriculate, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia — cu 2.085 unități (creștere de 49,57% față de februarie 2016), Skoda (704 unități, +40,80%), Volkswagen (700 de unități, +60,18%), Renault (579 unități, +127,06%) și Ford (556 unități, +41,37%).
Pe de altă parte, cea mai redusă frecvență a înmatriculărilor s-a înregistrat în cazul Maserati (7 exemplare), SsangYong și Subaru (câte 6 unități), Alfa Romeo, Bentley, Chevrolet, Ferrari, Shuang Huan și smart (câte două unități), BMW I, Ford-CNG-Technik, GWM, Lada și Mercedes AMG (câte o unitate).
La polul opus s-au situat înmatriculările de tractoare, cu 10 unități (-65,52%%), remorci (498 unități,—32,34%) și mopede/motociclete (98 de unități,—3,92%).
Peste 7 milioane de autovehicule
Parcul auto național însuma, la finele anului trecut, 7.010.608 vehicule, dintre care 5,47 milioane autoturisme (78%), în creștere cu 6% față de 2015, iar peste 1,5 milioane sunt camioane, autobuze, microbuze, autoutilitare, motociclete s.a., potrivit DRCPIV. Per total, numărul mașinilor a crescut în 2016 cu 6,21% față de anul anterior.
Totodată, 3,036 milioane de vehicule aveau motorizare diesel (din care 2,119 milioane – autoturisme), în timp ce 3,586 milioane de mașini aveau motoare pe benzină – din care 3,339 milioane erau autoturisme.
Din totalul de peste 7 milioane de mașini, 1,253 milioane erau înregistrate în București (circa 18%), iar puțin peste un milion de exemplare reprezentau autoturisme. În Capitală, majoritatea vehiculelor se încadrau în categoria de vechime 6-10 ani (346.594 unități), urmată de cele mai vechi de 11-15 ani (301.648 unități) și de cele cu peste 20 de ani uzură (195.666 unități).
Numărul autovehiculelor noi (0-2 ani vechime) se situa, tot în București, la 134.322 de unități, iar 104.068 dintre acestea erau autoturisme.