Compania Ryanair va renunța din 26 martie la zborurile de la Aeroportul Internațional “Traian Vuia” Timișoara cu destinațiile Londra, Frankfurt și Bruxelles.
Administrația aeroportului precizează însă că pasagerii au la dispoziție pentru aceste destinații și alte companii aeriene – Wizzair la Londra, Bruxelles și Frankfurt Hahn, iar Lufthansa la Frankfurt am Main.
Iată precizările:
“Menționăm că această decizie este una strict comercială, determinată de nerentabilitatea acestor curse cu un grad redus de încărcare și/sau de tarifele mici de călătorie practicate.
Regretăm că regiunea de vest a României nu a reușit să fie suficient de atractivă pentru potențialii turiști străini, iar destinații precum Berlin sau Dusseldorf de exemplu, să nu fie destinații de interes pentru locuitorii din Banat.
Administrația aeroportului a pus la dispoziția operatorului aerian o infrastructură la cele mai bune standarde și tarife de operare stimulative, însă, nu aeroportul este cel care are rolul de a atrage turiști, ci o ofertă atractivă din punct de vedere al turismului și o agendă culturală și sportivă de bună calitate în regiunea deservită de aeroportul Timișoara.
Pentru Aeroportul Timișoara este o pierdere faptul că două destinații nu se vor mai regăsi în programul de vară, respectiv Dusselodorf și Berlin, însă aceste curse nu au reușit să asigure un ”grad de încărcare” în avion mai mare de 70%. Toate companiile aeriene funcționează după principiile economiei de piață, respectiv eficiență și profitabilitate.
Destinațiile București și Milano-Bergamo vor fi în continuare operate și de compania aeriană Ryanair (în paralel cu compania Tarom pentru București, și Wizazair – pentru Milano-Bergamo).
Este de interes faptul ca Aeroportul Bergamo este un nod aerian pentru Ryanair și în consecință pe ruta Timișoara-Bergamo pasagerii pot sa se transfere pe zeci de destinații operate tot de Ryanair în Europa și nu numai.
Aeroportul Timișoara îndeplinește cele mai bune standarde din punct de vedere operațional și al siguranței, dar acest lucru nu este suficient pentru companiile aeriene ca anumite rute să fie profitabile.
Dorim să îi asigurăm pe pasageri că purtăm constant discuții cu operatori aerieni pentru a identifica rute aeriene eficiente din Timișoara, așa cum am făcut de altfel și cu Ryanair (care în septembrie 2016 a deschis prima bază din România la Timișoara), dar, considerăm că este necesară o implicare mai susținută a operatorilor de turism locali, a instituțiilor publice locale, a operatorilor de evenimente culturale, sportive și muzicale, pentru a face atractivă regiunea Banat și în consecință să fie disponibile mai multe zboruri, spre destinații cât mai diferite și mai mulți pasageri”.