Nu există nicio șansă ca lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești să înceapă anul acesta și, probabil, nici anul viitor: CNADNR anunță că nici măcar varianta de traseu nu a fost aleasă, dar asigură că revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) va fi gata ”până la 15 decembrie 2016, conform programului”, iar ”proiectarea și execuția lucrărilor vor fi demarate după finalizarea lui”.
Astfel, abia în 2017 va fi lansată licitația pentru constructor iar șantierul va porni, cel mai devreme, în 2018.
CNADNR amintește că investiția va fi finanțată din POIM 2014 – 2020 iar ”data estimată pentru dare în trafic este anul 2021”.
La nivelul companiei s-au înființat tot felul de ”comitete și comiții” pentru ”urgentarea” formalităților, șefii asigurând că Autostrada Sibiu-Pitești este principalul proiect de infrastructură al CNADNR.
Astfel, în februarie s-a decis constituirea colectivului de lucru – Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate, în cadrul căreia au fost desemnați 18 angajați ai CNADNR de diferite specialități în domeniu, ”ce vor urmări procesul de realizare a studiului de fezabilitate și în mod special realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât studiul de fezabilitate să respecte standardele de calitate impuse de UE”.
În noiembrie anul trecut, CNADNR SA a suspus dezbaterii publice ”pentru prima dată un proiect de infrastructură rutieră la faza de SF privind alegerea variantei opțime de traseu”.
”Acest demers a avut drept scop cunoaşterea şi eliminarea eventualelor probleme de mediu, geomorfologiei terenului, areheologice, care ar putea conduce la modificări ale proiectului. Astfel, în acest sens au fost organizate de către CNADNR dezbateri publice în cele trei județe interesate cu privire la acest subiect. Dezbaterile publice s-au desfășurat la sediul consiliilor judetene, după cum urmează: CJ Valcea – 23.11.2015, CJ Arges – 26.11.2015, CJ Sibiu – 03.12.2015”, informează compania.
La stadiul de selecție a variantei de traseu
Stadiul actual al proiectului este cel al selectiei alternativelor de traseu. ”Varianta optimă de traseu va rezulta în urma Analizei Multicriteriale, în baza criteriilor aplicate variantelor studiate, respectiv criterii tehnice, de mediu, socio-economice și financiare”, precizează CNADNR.
În urma ședințelor de lucru dintre reprezentanții JASPERS/CNADNR și proiectant au fost agreate de principiu următoarele:
- analiza unei game largi de alternative de traseu prin studiul aferent Etapei I a Analizei Multicriteriale;
- analiza variantelor de traseu rezultate după finalizarea Etapei 1, prin metodologia Etapei a II-a Analizei Multicriteriale.
Proiectantul urmează să elaboreze studiul în baza acestei metodologii pentru alegerea alternativei optime de traseu.