Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: Legea offshore intră la votul final la Camera Deputaților /

Breaking News:

Ţeapa Volkswagen, Made in Germany

Volkswagen (VW) a vândut în ultimii ani în toată lumea 11 milioane de autovehicule diesel echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare. 

Martin Winterkorn
Martin Winterkorn

În urmă cu câteva săptămâni, Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a depistat că 482.000 de autoturisme VW Jetta din perioada 2009-2014, VW Beetle şi Golf, VW Passat din 2014-2015 şi Audi A3 au sisteme electronice special instalate pentru a evita standardele federale din SUA privind emisiile de dioxid de carbon.

Pus în faţa acuzaţiei că a expus cetăţenii americani la gaze poluante, concernul Volkswagen a recunoscut trucul: un software care permitea vehiculelor să îndeplinească în timpul testelor standardele referitoare la poluare, dar nu și după aceea, a fost montat pe 11 milioane de maşini vândute în ultimii ani. De atunci noxele curgeau gârlă după „marfa nemţească”.

Avalanşa dezvăluirilor a pornit glonţ: Audi, divizia de lux a VW, a admis că a vândut 2,1 milioane de automobile echipate cu softul „otrăvit” iar constructorul auto ceh Skoda – tot divizie a grupului Volkswagen -, a dat pe faţă că a „trucat” 1,2 milioane dintre vehiculele sale. Cireaşa de pe tort a pus-o Guenther Scherelis, șeful diviziei vehicule comerciale de la Volkswagen AG: 1,8 milioane de furgonete și camionete au motoare diesel echipate cu softul ilegal.

În fine, ministrul ungar al Economiei, Mihaly Varga, a comunicat că 2 milioane din cele 11 milioane de motoare falsificate au fost produse la uzina Audi din Gyor, vestul Ungariei. Seat, subsidiara spaniolă a VW, a mărturisit şi ea că a fabricat 700.000 de astfel de motoare.

Românii au 105.000 de maşini „trucate”

Din cele 11 milioane de maşini „virusate”, 2,8 milioane au fost vândute în Germania, 1,2 milioane în Marea Britanie, aproape 950.000 în Franţa, 648.458 în Italia etc. iar România nu a scăpat de ţeapa constructorului german: 105.000 de autovehicule de acest fel – dintre care 56.000 noi – au cărţi de identitate. Pentru alte 300 de maşini noi Euro 5 diesel – marca Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat – aflate în stocurile dealerilor, RAR a blocat eliberarea cărţilor de identitate, a anunţat ministrul Transporturilor, Iulian Matache.

Maşinile second-hand cu soft de manipulare a emisiilor poluante pot fi înscrise în circulaţie în continuare, indiferent dacă au fost cumpărate din România sau din altă ţară, deoarece au fost deja înmatriculate anterior şi au carte de identitate, a explicatel. Iar autovehiculele deţinute în leasing nu întâmpină nici ele probleme, fiind deja înmatriculate.

Deocamdată, conducerea Volkswagen nu s-a grăbit să dea vreo informaţie autorităţilor române.

„Am solicitat reprezentanţilor din România ai grupului VW comunicarea imediată a datelor de identificare a vehiculelor care au fost echipate cu dispozitive de manipulare, cu motoare tip familia EA 189. Termenul a fost astăzi şi vreau să vă spun că este vorba de autoturismele grupului, respectiv VW, Audi, Skoda şi Seat”, a declarat ministrul Transporturilor.

„În Germania a fost stabilită data de 7 octombrie pentru transmiterea de către grupul VW a planului de măsuri şi a calendarului de implementare pentru remedierea neconformităţilor acestor autoturisme, sens în care am solicitat Ministerului Transporturilor din Germania să ne comunice aceste informaţii de îndată ce ajung în posesia lor”, a amintit el informaţia apărută în presă în urmă cu trei zile.

În această situaţie se află motoarele Euro 5 diesel de 1.2, 1.6 şi 2 litri. Matache a arătat că nu are în prezent „nicio informaţie oficială” că ar exista astfel de probleme şi la alţi constructori auto – aşa cum au apărut deja în presa străină.

După primirea informaţiilor din Germania, Registrul Auto Român (RAR) va comunica reprezentantului din România al grupului VW toate datele pentru autoturismele înmatriculate cu statut de autovehicul utilizat, pentru a fi rechemate alături de cele noi la reţeaua de service a concernului german în România.

Costurile pentru rechemarea maşinilor în service vor fi suportate integral de grupul Volkswagen iar „RAR va urmări implementarea corespunzătoare a calendarului de remediere”, a asigurat ministrul Transporturilor.

Cât priveşte o eventuală declasificare a maşinilor în cauză de la norma Euro 5 la Euro 4, aceasta ar putea fi luată abia după ce autorităţile române vor intra în posesia datelor pe care VW le va transmite Ministerului Transporturilor din Germania.

Până atunci, posesorii maşinilor Volkswagen pot afla cel mai bine dacă sunt afectaţi de această problemă direct de la dealeri, întrucât aceştia au seriile maşinilor şi informaţiile necesare, a conchis Matache.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv