Borsec

Dedeman

 

ComputerLand

Arctic

Dacia

POLITICĂ: PNL și UDMR își împart ministerele, după eliminarea din cărți a USR / Premierul desemnat Ciucă a obținut susținerea PSD pentru un guvern minoritar / ACTUALITATE: Toți elevii intră în vacanță două săptămâni / Masca, obligatorie peste tot / Certificat verde obligatoriu la serviciu / Carantină de noapte pentru nevaccinați / 

Breaking News:

UNTRR cere excluderea șoferilor profesioniști de la testarea COVID-19 în UE

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului României și Comisiei Europene să demareze „demersuri urgente pentru ca Germania și toate Statele Membre sã își respecte angajamentele urmând recomandãrile Comisiei Europene și ale Consiliului și, astfel, sã excludã șoferii profesioniști de la testarea COVID19, care provoacã în prezent perturbãri majore ale lanțurilor vitale de aprovizionare în UE”.

sursă foto: UNTRR

Iată precizările UNTRR:

„Noile mãsuri impuse recent de Germania, urmatã de Tirol (Austria) și Republica Cehã care au început sã solicite testarea COVID19 a șoferilor profesioniști, provoacã haos în transportul rutier de mãrfuri pe întreg teritoriul Europei, în special pe ruta comercialã importantã dinspre nordul Italiei prin pasul Brenner, la frontiera Cehia-Germania (Waidhaus) și pe Coridoarele Est-Vest.

La frontiere, șoferii profesioniști așteaptã pânã la 24 de ore efectuarea testului COVID19. Este inacceptabil ca șoferii profesioniști sã fie nevoiți sã se stea la cozi în frontiere la temperaturi negative și pe ninsoare, condiții care le pot afecta sãnãtatea și chiar pot conduce la infectarea cu virusul SARS-COV-2, contrar scopului mãsurilor luate de Germania. Mai mult, din cele 850 de teste efectuate ieri la Vipiteno în Italia, numai 1 test a fost pozitiv, fapt ce demonstreazã impactul foarte limitat al unor astfel de mãsuri de combatere a virusului. Aceasta nu ar trebui sã fie o surprizã: șoferii de camioane lucreazã în principal singuri. Izolați în cabina lor, nu sunt expuși virusului. Mai mult decât atât, respectã mãsuri stricte împotriva posibilei infecții cu COVID-19, puse în aplicare de cãtre angajatorii și clienții lor, inclusiv fãrã contact fizic la locurile de preluare și livrare. Lãsarea șoferilor sã lucreze și sã-și continue cãlãtoria peste granițã este cea mai sigurã soluție la nivel economic și uman.

Germania și toate Statele Membre UE trebuie sã își respecte angajamentele și sã excludã urgent șoferii profesioniști de la obligația testãrii COVID19!

Încã de luna trecutã, Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR a adresat un apel Ministrului Transporturilor și Infrastructurii solicitând realizarea de demersuri la nivel european pentru prevenirea colapsului lanțurilor de aprovizionare urmare noilor restricții COVID-19, ca rãspuns la primele mãsuri privind testarea COVID19 introduse de Germania încã din decembrie 2020. În același timp, Uniunea Internaționalã a Transporturilor Rutiere – IRU a avertizat cu privire la o reacție în lanț determinatã prin introducerea testãrii COVID19 în Germania conducând la blocaje semnificative la frontierele UE, într-o scrisoare adresatã Comisiei Europene în luna ianuarie 2021, prin care a solicitat acțiuni imediate pentru prevenirea barierelor în calea liberei circulații a mãrfurilor și în special excluderea șoferilor profesioniști de camioane de la cerințele privind testul COVID19.

La reuniunea Consiliului European din 21.01.2021, Comisia Europeanã a susținut apelul industriei transporturilor rutiere privind prevenirea colapsului lanțurilor de aprovizionare și a solicitat în mod clar Statelor Membre UE ca orice restricții noi sã se limiteze la cãlãtoriile neesențiale cu excluderea transportului de mãrfuri, iar la finalul reuniunii Consiliului de luna trecutã, Statele Membre s-au angajat sã menținã frontierele deschise și lanțurile logistice neperturbate.

Prin Recomandarea Consiliului din 28 ianuarie 2021 de modificare a Recomandãrii Consiliului (UE) 2020/1475 din 13 octombrie 2020 privind o abordare coordonatã a restricțiilor de liberã circulație ca rãspuns la pandemia COVID-19, Consiliul European a confirmat propunerea Comisiei Europene de a scuti lucrãtorii din transporturile rutiere și furnizorii de servicii de transport de la obligațiile de testare și carantinã.

Totodatã, reamintim cã prin declarația comunã a Consiliului European din 26 martie 2020, Statele Membre ale UE s-au angajat în unanimitate pentru a asigura o gestionare fãrã probleme a frontierelor pentru oameni și mãrfuri și pentru a pãstra funcționarea pieței unice, pe baza Îndrumãrilor Comisiei privind implementarea Culoarelor Verzi (Green Lanes). Aceastã orientare include principiul de a nu testa șoferii de transport de mãrfuri.

Contrar recomandãrilor Comisiei Europene și ale Consiliului, Germania, Tirol (Austria) și Republica Cehã și-au încãlcat angajamentele prin blocarea accesului șoferilor profesioniști de transport de mãrfuri fãrã un test COVID-19, provocând haos la frontierele interne ale UE și perturbãri majore ale lanțurilor de aprovizionare, cu consecințe dramatice asupra pieței unice și vieții a milioane de cetãțeni ai UE – la un cost imens și fãrã niciun beneficiu material pentru controlul virusului.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicitã acțiunea imediatã a Guvernului României și a Comisiei Europene, pentru a preveni barierele în calea liberei circulații a mãrfurilor și a exclude șoferii profesioniști de la cerințele privind testul COVID, în scopul evitãrii blocãrii culoarelor europene de transport și colapsului lanțurilor vitale de aprovizionare în UE”.

Demersul vine după ce Germania a impus noi restricții la frontieră, potrivit ZIUA CARGO.

0 Shares
Se citește acum ...
-- publicitate --
video - emisiuni tv