Ministrul Finanţelor Publice, Ionuţ Mişa, pregătește o Ordonanţă de urgenţă prin care să le acorde un ajutor de stat angajaţilor din IT, pentru a le acoperi costurile ce vor reieşi în urma transferului contribuţiilor de la angajator la angajat.
Actul normativ va fi discutată în şedinţa de Guvern de săptămâna viitoare, susţine Mișa.
“Se lucrează la ordonanţa de urgenţă, astfel încât să se dea o schemă de ajutor de stat care să acopere integral costurile angajatorilor care funcţionează în domeniul IT. Aceasta se va adresa companiilor care au angajaţi IT-işti şi care ar trebui să plătească nişte costuri suplimentare de 8,5%. Am luat noi o marjă ca să fim siguri că acoperim integral toate costurile companiilor, ca să nu fie niciun cost suplimentar datorită transferului contribuţiilor. O să explicăm şi mecanismul, astfel încât fiecare dintre angajatori să facă solicitarea şi să primească diferenţa de bani pe care altfel ar fi trebuit să o suporte din bugetul propriu. Nu cred că vom reuşi să intrăm cu ea în şedinţa de Guvern de mâine, dar în următoarea, cu certitudine”, a declarat Mişa, marți, la Palatul Parlamentului.
Angajaţii firmelor din IT beneficiază în prezent de scutiri de la plata impozitului pe veniturile salariale.
De la 1 ianuarie 2018 însă, intră în vigoare modificările Codului Fiscal astfel încât contribuţiile sociale trec din sarcina angajatorului în cea a angajatului.