La fel ca Dacia, Ford întâmpină dificultăți în lipsa infrastructurii rutiere, astfel că prima cerință a lui Mark Fields, CEO al companiei Ford, adresată prim-ministrului Dacian Cioloș la vizita acestuia la Centrul de cercetare-inovare al Ford Motor Company din SUA.
“Am ieșit de la întâlnirea cu președintele Ford, Mark Fields, cu care am discutat nu doar despre ceea ce Ford a făcut până acum în România, dar și despre intențiile Ford de a continua investițiile în România. Sigur, preocuparea cea mai mare este cea legată de infrastructură – nu e Ford singura companie străină care leagă cumva perspectiva dezvoltării investițiilor de infrastructură – însă, fără să pot să vă spun mai multe, pot să vă spun că plec de aici cu un sentiment foarte pozitiv pentru că, dincolo de ceea ce Ford a făcut deja în România, știți că Ford a anunțat noi investiții pentru perioada imediat următoare, și cred eu că există încă potențial de a dezvolta prezența Ford în România”, a susținut Cioloș, potrivit trimisului special al Agerpres.
Pe de altă parte, premierul a anunțat că, în urma unei întâlniri cu membri ai comunității de afaceri din statul Michigan, o misiune a acestora va sosi în toamnă în România “în ideea de a găsi noi oportunități de investiții”.
În 7 martie, pentru a treia oară în ultimii ani, peste 10.000 de angajați ai Uzinei Dacia dar și de la alte întreprinderi și firme argeșene au protestat în centrul orașului Mioveni împotriva tergiversării lucrărilor de construire a Autostrăzii Sibiu-Pitești (120 km).
De atunci nu s-a întâmplat nimic nou: nu a fost ales nici măcar traseul autostrăzii iar revizuirea Studiului de Fezabilitate este programată să fie încheiată ”până la 15 decembrie 2016”, urmând ca în 2017 să fie lansată licitația pentru constructor. Astfel, lucrările vor începe abia în 2018.