SECUNDA refuză oferta otrăvită a Guvernului ORBAN!

Sub pretextul informării românilor asupra pandemiei de COVID-19, premierul Ludovic Orban cumpără cu 200 milioane de lei (40 milioane de euro) tăcerea televiziunilor, anumitor ziare și site-uri, sub forma unei campanii de informare pentru limitarea răspândirii coronavirusului.

Așa se explică lipsa criticilor la adresa Guvernului PNL, chiar înainte de livrarea banilor anunțați ca un ajutor de stat – mită pe față, din bani publici.

<strong>sursă foto Europa Liberă<strong>
UPDATE: Între cele 742 de instituții media care au depus cerere pentru obținerea banilor se numără:
– Antena 3, Antena Group, B1 TV, Pro TV, Kanal D (Dogan Group), Digi24 (RCS, RDS), Realitatea TV (Realitatea Media), Libertatea (Ringier Romania), Adevărul Holding, Evenimentul Zilei (Editura Evenimentul și Capital), News.ro, Profit.ro, Click, CanCan, DC News.ro, HotNews.ro (Media Bit Software), Ziare.com, Revista 22, Europa FM, Rock FM, Radio Guerilla.

Lista completă:

Download (PDF, Unknown)

UPDATE: Guvernul Orban a adoptat, în ședința extraordinară convocată miercuri, o decizie importantă pentru instituțiile mass-media interesate de cei 40 milioane euro: prelungirea termenului pentru depunerea documentelor.

Masca de pe figura presei!

Este vorba despre un ajutor de stat mascat sub forma unei campanii antiCovid-19, pe care unele instituții mass-media îl vor primi… nu în timpul stării de urgență, nici în starea de alertă, ci exact când expiră aceasta din urmă și se ajunge la relaxarea totală a interdicțiilor impuse timp de 3 luni românilor.

Iar fiecare instituție de presă care se va dedulci la banul public – în loc să ceară măsuri fiscale civilizate, pentru TOATĂ PRESA – va primi bani publici… pe ochi frumoși.

În prealabil, premierul a avut o videoconferință cu „reprezentanții industriei mass-media BRAT și ARCA”, în data de 8 aprilie.

Nu se știe ce s-a discutat, deoarece Guvernul nu a făcut precizări în acest sens, ci doar a publicat propoziția de mai sus și câteva fotografii, pe site:

10 zile prelungire, pentru „clarificarea documentelor”

Pe 28 aprilie a avut loc – fără a mai fi anunțată pe site-ul Guvernului – o nouă videoconferință cu participarea reprezentanților asociativi ai industriei media, a premierului Ludovic Orban, a vicepremierului Raluca Turcan, precum și a șefului Cancelariei, Ionel Dancă.

Potrivit Europa Liberă, s-a pus în discuție proiectul actului normativ pentru campania de informare despre COVID-19, pe care guvernul o va lansa în toate mediile din România.

Demnitarii prezenți la întâlnire au arătat că Guvernul se angajează să deruleze transparent această campanie.

„Nu vă ascund că sunt supus la presiuni politice, guvernul e acuzat că vrea să cumpere mass-media. Voi sta de vorbă cu partidele pentru a le asigura că nu acesta este scopul”, a declarat Ludovic Orban, la încheierea videoconferinței.

Tănase, Orban și Cîțu

Mita-ajutor de stat de la Guvernul PNL, sub pretextul că presa va fi sprijinită să subziste în timpul Pandemiei

Campania de informare privind pandemia de COVID-19, în valoare de 200 milioane lei, plătită de Guvern din bani publici, va ajuta o anumită parte a presei să „subziste” în această perioadă, când premierul Orban a făcut apel la „solidaritatea” firmelor private, fără a se atinge de salariile uriașe, plus primele babane primite de angajații de la stat.

Unde a fost SOLIDARITATEA trâmbițată de Orban și IOHANNIS?! (Click aici)

Companiile media pot să se înscrie cu o cerere și o declație pe proprie răspundere pe o platformă web gestionată de Secretariatul General al Guvernului prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, într-un interval de 5 zile de la lansarea platformei.

Condițiile de eligibilitate sunt:

  • să nu aibă datorii la stat,
  • să aibă cel puțin doi angajați cu contracte de muncă sau pe drept de autor,
  • să fi existat cel puțin 6 luni înainte de de instituirea stării de urgență și să continue activitatea pe perioada campaniei,
  • să dovedească dreptul de utilizare a domeniului de internet pentru online, sau să fie recunoscute de CNA în cazul audiovizualului.

Sunt excluse mediile publice, organizațiile media finanțate de alte autorități publice sau instituții religioase.

 

Distribuirea „mitei”

Cele 200 de milioane de lei se vor împărți astfel:

  • 55% pentru televiziuni (47% naționale și 8% locale),
  • 23% pentru publicațiile online,
  • 12% pentru posturile de radio (8% național și 4% local),
  • 5% pentru presa scrisă (ziare, reviste, periodice),
  • 4% pentru outdoor și
  • 1% pentru creația materialelor campaniei.

Audiența măsurată la nivelul anului 2019 – punct de audiență, tiraj, afișări, vizitatori unici – rămâne criteriul de bază al campaniei de informare. Sumele se voe împărți astfel:

a) Pentru radiodifuzorii TV cu audiență măsurată: 400 lei/punct de audiență pentru un spot video pentru cel mult 20 de difuzări pe zi.

b) Pentru radiodifuzorii radio cu audiență măsurată: în limita bugetelor alocate conform cotelor de piață măsurate la nivelul anului 2019 pentru cel mult 20 de difuzări pe zi.

c) Pentru radiodifuzorii TV și radio fără audiență măsurată: 50 lei/spot video sau audio în limita bugetelor alocate;

d) Pentru furnizorii media online: 5 lei/1000 afișări dar nu mai mult 5 afișări/vizitator unic și nu mai mult de 100.000 lei pentru un site, pentru bannere 970×250 pixeli, 300×250 pixeli și 300×600 pixeli, amplasate în primele două ecrane ale portalurilor web;

e) Pentru presa tipărită, pe toata perioada de desfășurare a campaniei, fiecare publicație inclusă în campanie va publica, în fiecare ediție, cel puțin o machetă de o pagină, ce va conține o creație oficială din cadrul campaniei, la următoarele costuri:

  1. 30.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 2.000 exemplare
  2. 8.000 lei/lună, pentru fiecare publicație periodică (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 1.000 exemplare;
  3. 12.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian (cu minim 3 apariții săptămânal) cu difuzare locală sau regională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 500 exemplare;
  4. 6.000 lei/lună, pentru fiecare publicație periodică (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu difuzare locală sau regională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 500 exemplare;

Panourile publicitare vor fi luate în considerare după dimensiune și după mărimea localității, cu bugete cuprinse între 800-10.000 lei pe lună.

Hai, poftiți de luați “mită”!

Șeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, a precizat că orice companie poate participa cu toate entitățile sale, cumulând, de exemplu, sume pentru campania transmisă pe televiziune cu publicația online a canalului; sau publicația tipărită se poate prezenta și cu formatul online, cumulând ambele sume alocate. Banii vor intra în cont în tranșe lunare, iar în luna mai vor fi plătiți în avans.

900 de cereri, până miercuri

La începutul ședinței de miercuri a Guvernului, Ionel Dancă, șeful Cancelariei premierului, a anunțat că au fost depuse aproximativ 900 de cereri au fost depuse de instituțiile de presă pentru participarea la  în care Guvernul alocă 200 de milioane de lei.

Dancă a spus că este nevoie de o prelungire cu zece zile a termenului de înscriere, pentru clarificarea documentaţiei – a se citi „pentru negocieri”.

„Au fost înregistrate aproximativ 900 de cereri pentru diverse canale media de participare la această campanie de informare, dar, ca urmare a modalităţii de completare a cererilor de participare şi a documentaţiilor necesare, se impune prelungirea termenului pentru clarificarea documentelor depuse”, a mai spus Dancă.

Cei care îndeplinesc condiţiile vor putea semna contractele pentru a participa la campanie, iar cei care au documentaţia incompletă sau nu au depus documentele justificative cerute vor avea un termen suplimentar de zece zile.

Șmecheria lui Orban!

Dar să nu credeți că este o simplă coincidență semnarea contractelor exact când trece valul de pandemie. Premierul Orban a „brodit” campania de informare COVID-19 exact în precampania electorală.

„În acest termen de zece zile – pentru că noi trebuie să semnăm contractele, să începem campania, gândiţi-vă că avem o mulţime de informaţii publice de transmis către cetăţeni şi întârzierea procedurii de semnare a contractelor întârzie începerea campaniei… Aici trebuie să avem garanţia că au capacitatea să prezinte toate documentele în conformitate cu prevederile ordonanţei”, a declarat premierul.

Ionel Dancă l-a asigurat însă că „sunt chestiuni minore, care pot fi rezolvate rapid”.

Publicitatea, complementară comunicatelor de interes public difuzate în continuare gratuit, va fi plătită în limita a 200 milioane de lei (peste 40 de milioane de euro), proporțional cu audiența și categoria, în perioada 1 mai – 31 august 2020.

Aceasta, în condițiile în care alegerile locale au fost anunțate chiar de Orban pentru sfârșitul lunii septembrie.

Antonel Tănase se crede și el smecher

SGG-ul Antonel Tănase, jupânul platformei media.gov.ro

Secretariatul General al Guvernului (SGG), condus de Antonel Tănase, și Autoritatea pentru Digitalizarea României au lansat pe furiș, în data de 13 mai – când Guvernul Orban pregătea instituirea măsurilor pentru starea de alertă – platforma media.gov.ro. 

Pe această platformă s-au putut înregistra, în termen de 5 zile, cererile instituțiilor de presă care doresc să primească bani de la Guvernul PNL pentru campanii publicitare pe tema coronavirusului.

Datele sunt ținute la secret.

Ordonanța de urgență 63/2020 reglementează modul în care guvernul va aloca cei 200 de milioane de lei.

Banii pentru televiziuni vor fi împărțiți în funcție de rating, pentru online – în funcție de numărul de afișări și vizitatori unici, iar pentru presa scrisă – în funcție de tiraj.

Sorin Grindeanu

Danii, de la ANCOM-ul condus de Grindeanu-PSD

Fondurile necesare acestui ajutor guvernamental au fost luate de guvern din bugetul ANCOM, potrivit Europa Liberă. Amintim că ANCOM este condus de… fostul premier PSD Sorin Grindeanu!

La fel ca SECUNDA, G4Media.ro a anunțat public că nu susține principiul banilor acordați presei direct de către Guvern, ajutor de stat mascat sub forma campaniei de informare, și că nu va solicita, în consecință, publicitate guvernamentală. G4Media.ro susține cel mult aplicarea unor soluții de natură fiscală care pot ajuta întreaga industrie media, fără discriminare.

Partidele, trai pe vătrai pe banii românilor, în plină Pandemie

Premierul a motivat prelungirea campaniei susținând că „efectele sanitare și economice ale crizei se extind dincolo de starea de urgență”.

Adică până la 1 septembrie, când ar începe campania pentru alegerile locale – cu alți bani publici pentru publicitate, dar de data aceasta din fondurile alocate de Guvern partidelor, prin Autoritatea Electorală Permanentă (AEP).

În primele 3 luni din acest an, partidele au primit din bani publici, prin intermediul AEP, următoarele sume:

  •  7.104.247,14 de lei au fost acordaţi PSD
  • 3.943.235,50 de lei – PNL
  • 1.052.831,91 de lei – USR
  • 899.126,84 de lei – UDMR
  • 861.873,20 de lei – ALDE
  • 473.774,36 de lei – PMP
  •  21.607,92 de lei – UNPR
  • 658.019,94 de lei – Pro România

Începând din luna aprilie, în plină stare de urgență din cauza PANDEMIEi COVOD-19, sumele au fost aproape dublate: 

  • 11,9 milioane de lei – PSD
  • 6,6 milioane de lei – PNL
  • 1,766 milioane de lei – USR
  • 1,45 milioane de lei – ALDE
  • 1,1 milioane de lei – Pro România
  •  794 milioane de lei – PMP.

Potrivit AEP, totalul subvenţiilor estimate pentru 2020 se ridică la 181.441.000 de lei și vor fi distribuite astfel:

  • 85.251.435 lei – PSD,
  • 47.319.086 lei – PNL,
  • 12.634.052 lei – USR,
  • 10.789.581 lei – UDMR,
  • 10.342.535 lei – ALDE,
  • 7.896.282 lei – Pro România,
  • 5.685.323 lei – PMP,
  • 259.296 lei – UNPR,
  • 1.263.405 lei – Forţa Naţională.

Citiți și…

Episodul 21, Armaghedonul CEC. Neacșu, Popa, Iovu, Nae, Huțanu, Mihai și Onofrei au distrus Sucursala Timișoara dând afară 23 de angajați!
„Viteazul” ministru al Agriculturii a tăcut chitic până a scris SECUNDA despre Legea „Made In România”, iar acum se laudă că nu o va aplica
Episodul 6. EXCLUSIVITATE – DOCUMENTE! Salariile NESIMȚITE de la TAROM plătite din bani publici în vremea Pandemiei COVID-19!
author avatar
Magda Severin Jurnalist
Magda Severin este jurnalistă cu experiență de peste 30 de ani, in prezent, redactor-șef Online la ZIUA CARGO și redactor la revista lunară ZIUA CARGO (print); 2015 - prezent, redactor colaborator la ziarul online SECUNDA.
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version