Un mare mister: Cum vor juca preşedintele Iohannis şi premierul Cioloş această “minge de foc”?!

Astăzi SECUNDA vă oferă în premieră această știre confirmată: AIRBUS vinde EADS pentru 1,3 miliarde de euro fodurilor de investiții Kohlberg Kravis Roberts – KKR şi CARLYLE, iar România are drept de veto!

Tom Enders vrea să curețe AIRBUS de mizeria EADS
Tom Enders vrea să curețe AIRBUS de mizeria EADS

Merkel a vorbit cu Cioloș

După câțiva ani de dispute, cancelarul Merkel i-a permis lui Tom Enders, CEO AIRBUS, să vândă divizia de producţie radare, senzori şi securizări de frontiere – cunoscută la noi sub denumirea generică de EADS. Vă vine sau nu să credeţi, vânzarea “Diviziei EADS” de către AIRBUS este la mâna României, care are dreptul de a se opune tranzacţiei tocmai graţie contractului care a generat imensa fraudă EADS în care au fost evazionate sute de milioane de euro din banul public! În acest context, discuţia desfăşurată la Berlin din urmă cu 12 zile între Merkel şi Cioloş devine extrem de interesantă. Iar întrebarea “Ce i-a promis Cioloş lui Merkel?” trebuie să capete cât mai repede un răspuns oficial.

Merkel şi Cioloş, doi lideri cu spatele la zid
Merkel şi Cioloş, doi lideri cu spatele la zid

Ce au negociat la Berlin, pe 7 ianuarie, Merkel și Cioloș?

Până atunci, vă oferim declaraţiile celor doi lideri, Merkel şi Cioloş, pe tema securizării frontierelor României, după discuţia tête-à-tête desfăşurată în 7 ianuarie la Berlin.

Declaraţia Angelei Merkel: “Am vorbit şi de securitatea graniţelor externe ale UE…”.

Declaraţia lui Dacian Cioloş: “Suntem pentru întărirea capacităţilor Frontex, suntem pe locul doi la participarea la această coaliţie de protecţie a graniţelor externe”.

Aşadar, ca nimeni să nu poată spune vreodată că au ţinut ascunsă tema respectivă, Cioloş şi Merkel ne-au anunţat extrem de laconic că au discutat şi despre securizarea frontierelor. Dar, oare, Merkel şi Cioloş au vorbit şi despre necesitatea ca România să NU se opună vânzării “Diviziei EADS”? Iar dacă Cioloş a spus OK, Merkel ce ne-a oferit la schimb?

După ce AIRBUS va vinde “Diviziei EADS” mamuţilor financiari KKR şi CARLYLE, vă garantez că vom vedea foarte repede efectul acordului încheiat între Merkel şi Cioloş. Şi nu cred că va fi unul benefic pentru noi.

Iar cei care au conceput şi au furat din banul public, Adrian Năstase, Ioan Rus, Marian Săniuţă, Gabriel Oprea, Dan Nica sau Vasile Blaga, sunt încă în libertate şi se bucură de banii fraudaţi și grație lentorii suspecte practicată de procurorului DNA Mihaela Moraru-Iorga în cercetarea dosarului penal EADS.

Tom Enders
Tom Enders vrea să vândă scump EADS

Lecția lui Enders

De când a preluat directoratul executiv al AIRBUS, Tom Enders a militat pentru curăţarea conglomeratului aeronautic european de toate diviziile generatoare de corupţie. Enders s-a arătat extrem de deranjat de imixtiunea guvernelor german şi francez în managementul AIRBUS, mai ales prin divizia de senzori, radare și securitate a frontierelor – corupta “Divizie EADS”.

De aceea, după ce a primit aprobarea Angelei Merkel, Tom Enders a demarat în vara lui 2015, în cel mai mare secret posibil, discuţii cu potenţiali cumpărători.

Deoarece vânzarea se referă şi la cele 4.800 de locuri de muncă deţinute de nemţi, cancelarul Merkel a sperat că germanul Enders se va opri la oferta de un miliard de euro a compatrioţilor de la Rheinmetall Grupul Düsseldorf.

Spre nemulţumirea Angelei Merkel, Tom Enders a spus “pas” ofertei concetăţenilor săi şi a acceptat să continue discuţiile începând cu 7 ianuarie 2016 cu fondurile de investiţii americane KKR şi CARLYLE, care au plusat cu 300 de milioane de euro peste oferta nemţilor de la Rheinmetall.

Culmea, la sfârșitul anului trecut, doar REUTERES a mirosit ceva și a dat o știre pe surse. Iar zilele trecute a trecut neobservată o scurtă analiză despre manevrele lui Tom Enders și disputa sa cu Angela Merkel. În România, SECUNDA vă oferă astăzi primele informații referitoare la “Marea Tranzacție”.

De ce este supărată doamna Merkel? Pentru că îndărătnicul Enders nu vrea să-i pună pe tavă politicianului Merkel “Divizia EADS” ca să o folosească “pecuniar” prin intermediul companiei Rheinmetall. Sau, dacă vrea corupta divizie, Merkel trebuie să-i oblige pe cei de la Rheinmetall să plătească prețul corect! Dar, atunci, de ce ar mai fi o afacere apetisantă pentru Rheinmetall și cu ce fonduri să o mai susțină pe Merkel în campania electorală?!

ciolos-iohannis
Iohannis şi Cioloş au o carte superbă de jucat pentru noi

Dreptul de veto

Pentru că vorbim despre locuri de muncă şi, implicit, de voturi, cancelarul Angela Markel i-a cerut expres lui Tom Enders să obţină garanții ferme pentru locurile de muncă şi pentru păstrarea producţiei de radare şi senzori, dacă tot nu vrea să vândă divizia nemţilor de la Rheinmetall. Din cauza noilor solicitări sociale, conducerea AIRBUS nu a ajuns încă la un acord cu investitorii financiari KKR şi CARLYLE.

Din puținele datele scurse din birourile celor trei actori, AIRBUS, KKR și CARLYLE, specialiştii în domeniu spun că nu există dovezi că Tom Enders ar fi demarat discuţii cu guvernele ţărilor unde EADS încă dezvoltă proiecte de securizare a frontierelor, cum sunt România, Arabia Saudită şi Algeria. Acesta ar fi unul dintre motivele care au dus la stagnarea discuţiilor dintre Enders şi şefii KKR şi CARLYLE.

Articolele Contractului

Dacă ne referim strict la România, vă putem spune că Articolul 27 din păgubosul Contract NR. S/980352 semnat de COMICEX cu EADS NU permite transferul contractului fără acordul guvernului nostru. Iată-l:

“ART. 27. CESIUNEA CONTRACTULUI

27.1. Drepturile şi obligaţiile stipulate în acest Contract intră în beneficiul şi în obligaţia fiecărei Părţi şi a succesorilor/cesionarilor săi respectivi şi Partea respectivă cedează, dar nu vor fi cedate în totalitate sau în parte de către oricare dintre Părţi, fără consimţământul scris prealabil al celeilate Părţi, iar refuzul de acordare a consimţământului va fi justificat. Acest consimţământ nu va fi cerut în cazul şi în măsura în care o cesiune va fi făcută în beneficiul unei agentii de credite de export în ceea ce priveste dreptul vânzătorului de a încasa plata preţului datorat şi neîncasat.

27.2. În cazul în care VÂNZĂTORUL nu respectă interdicţia stipulată la paragraful de mai sus, cesiunea nu are nici un efect legal asupra CUMPĂRĂTORULUI, iar VÂNZĂTORUL îşi păstrează responsabilitatea în ceea ce priveşte toate obligaţiile prevăzute de Contract”.

În favoarea României, pe lângă Articolul 27 se mai adaugă și Articolul 30 referitor la  INFORMAŢII SECRETE. Iată se prevede acest articol:

30. INFORMAŢII SECRETE
30.1. Orice dezvăluire, protejare şi folosire a unor informaţii
clasificate prevăzute de Contract, pe lângă termenii şi
condiţiile acestui Contract, vor respecta şi procedurile de
securitate specificate de autorităţile interesate. Părţile îşi
asumă responsabilitatea de a respecta cu stricteţe aceste
proceduri.
30.2. Nivelul de securitate al informaţiilor secrete şi al altor
elemente specificate va fi anexat într-o Listă a clasificărilor
de Securitate, la Anexa I.

Aşadar, ROMÂNIA, graţie contractului cu EADS pentru securizarea frontierelor, are drept de veto în cazul vânzării de către AIRBUS a “Diviziei EADS”!!!

Vom reveni cu un document ce va demonstra că, din prima clipă, Năstase, Rus,  Nica, Blaga şi alţi escroci cu gulere albe au conceput și perpetuat un contract păgubos pentru poporul român pe care samavolnic se laudă că-l protejează.
Pentru a vă aduce aminte puteți citi aici Episodul 3 din Frauda EADS

Schema Manevrelor Fraudei EADS

Sau episodul în care explic nivelul de corupție tranfrontalieră

Merkel-Sarcozy-29-oct-2015-Cap-ziar

Sau metodele folosite de Adrian Năstase ca să obțină un contract păgubos pentru România dar benefic financiar pentru el

adrian nastase

Sau DOVADA fraudei EADS

29-dec-2015-Dovada-Bering-Point

 

author avatar
Mihai Palsu Jurnalist
Este jurnalist din ‘90. A fost redactorul-sef al Evenimentului Zilei de prânz (Bulina Albastră). Din sept 1994 pana in 2010 a activat la Ziua, iar dupa cativa ani la Puterea a infiitat ziarul online SecundaTV.
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version