Un cititor ne scrie că este nemulțumit de condițiile de călătorie cu autobuzele liniilor 143 și 246 ale Societății de Transport București (STB) SA, dar și de trecerile la nivel cu calea ferată din Capitală, de pistele pentru biciclete amenajate pe trotuarele pietonilor și de semafoare.

foto Jean Mihai Pâlșu

Publicăm integral scrisoarea primătă la redacție:

Bună ziua! Sunt internaut fidel secundatv.ro. Mulți ani înainte, secundatv.ro!

Am rugămintea să abordați într-un articol și condițiile de confort din autobuze de pe liniile 143 și 246.Pe linia 246 dacă prindem stop la trecerea la nivel cu calea ferată de pe Șoseaua Gării Cățelu Drumul Între Tarlale stăm blocați în autobuz.

Analog pe linia 143 dacă prindem stop la trecerea la nivel cu calea ferată de pe Strada Baicului stăm blocați în autobuz. Mai sunt și cu bariere manuale.

Nu-i normal.Unde e atractivitatea transportului public de suprafață, când rețeaua liniilor STB e dependentă de traficul feroviar?

Săracul Robert Negoiță a fost bine intenționat în vara 2018, când a vrut să desființeze tronsonul feroviar Titan Cățelu, dar a refuzat CFR. Și Asociația pentru Mobilitate Metropolitană și cetateanul.net le-au ținut isonul, sub pretextul că nu e european.

Eram scăpați din 2018 pe teritoriul Capitalei de două treceri la nivel cu calea ferată.

Exista o soluție. Să preia magistrala Titan Oltenița de la Transferoviar, să mute gara Titan în gara Obor, unind Pantelimon cu Căldăraru de-a lungul DNCB și desființând tronsonul feroviar Titan Cățelu și s-o prelungească până la Călărași, unind astfel Capitala cu o reședință.

Era mult mai prietenoasă soluția asta decât refuzarea. Ar mai fi o soluție. Să mute gara Titan la jumătatea Șoselei Industriilor și ar scăpa intersecția Bulevardul Basarabia Șoseaua Industriilor Șoseaua Dudești-Pantelimon de trecerea la nivel cu calea ferată.

Când are municipalitatea de gând să construiască pasaje rutiere care să substituie trecerile la nivel cu calea ferată pe Șoseaua Gării Cățelu Drumul Între Tarlale și pe Strada Baicului?

Mulți văd soluții la blocajele în trafic ale troleibuzelor și ale autobuzelor, benzi proprii acestora, numai o Capitală cu 0 treceri la nivel cu calea ferată nu par să vadă.

Mai ales scăparea liniilor 143 și 246 de trecerile la nivel cu calea ferată. Municipalitatea vede blocajele în trafic ale troleibuzelor și ale autobuzelor, dar nu pare să vadă și liniile 143 și 246, care sunt dependente de traficul feroviar.

Nici măcar intenții în vederea construirii unor pasaje rutiere care să substituie trecerile la nivel cu calea ferată pe Șoseaua Gării Cățelu Drumul Între Tarlale și pe Strada Baicului nu par să existe în prezent. Mai vrea și trecerea autobuzelor pe unele linii de tramvai. Linia de tramvai e strict pentru tramvaie.

Facem degeaba piste pentru biciclete și benzi proprii autobuzelor cât timp există minim o trecere la nivel cu calea ferată pe fața capitalei. Ori cu mașina personală ori cu bicicleta ori cu autobuzul dacă prinzi stop la o trecere la nivel cu calea ferată același timp îți mănânci.

Nici transportul cu tramvaiul nu e atractiv având în vedere că încă mai există tronsoane ale liniilor de tramvai lipsite de benzi proprii mașinilor,fapt ce generează conflicte de trafic între mașini și tramvaie.

Vedem paiele din ochii Capitalei și nu vedem bârnele. Trecerile la nivel cu calea ferată sunt mâncătoare de timp în viața de conducător auto, dar cauza principală a traficului rutier paralizat nu pare să fie o prioritate pentru municipalitate și pentru primăriile sectoarelor.

Soluția fluidizării traficului rutier e o capitală cu 0 treceri la nivel cu calea ferată și cu 0 tronsoane ale liniilor de tramvai lipsite de benzi proprii mașinilor urmată de educarea locuitorilor bucureșteano-ilfoveni să se axeze pe transportul public.

Putem să achiziționăm 1.000 de autobuze, 1.000 de troleibuze și 1.000 de tramvaie. Le achiziționăm degeaba, cât timp există pe teritoriul capitalei treceri la nivel cu calea ferată și tronsoane ale liniilor de tramvai lipsite de benzi proprii mașinilor.

Aplicăm teoria formelor fără fond. La Piața Sudului, la Piața Presei, pe Șoseaua Mihai Bravu etc. am știut să facem pasaje rutiere la intersecții de căi rutiere, în loc să fi făcut pe Șoseaua Gării Cățelu, pe Strada Baicului, pe Prelungirea Ghencea.

De asemenea, e în construcție un pasaj rutier pe Strada Doamna Ghica la intersecția cu Șoseaua Colentina, în loc să fie în construcție un pasaj rutier pe Strada Baicului la intersecția cu calea ferată Obor Fundeni.

În plus pe Șoseaua Colentina va fi construită M7 și asta înseamnă că deranjăm din nou intersecția Strada Doamna Ghica Șoseaua Colentina.

Pe Șoseaua Pantelimon, linia de tramvai e jale pe tronsonul dintre Strada Ion Heliade-Rădulescu și Șoseaua Iancului și municipalitatea s-a aflat vrednică să o modernizeze pe tronsonul dintre Șoseaua Iancului și Șoseaua Vergului, pe care e planificată M5.

Dacă erau făcute lucrurile mai cu cap la capitolul ras, modernizat și extins linii de tramvai, erau lăsate pe ultimul plan tronsoanele pe care erau planificate tronsoane de metrou.

Am făcut piste pentru biciclete pe trotuare și semafoare pentru biciclete laolaltă cu semafoare pietonale și liniile de tramvai sunt jale. Sunt mai importante pistele pentru biciclete decât viața pietonilor în stațiile de tramvai cu peroane nesecurizate și fără peroane.

Pistele pentru biciclete se construiesc pe carosabil una -> pe sensul -> și una <- pe sensul <-. Nu pe trotuare. Și semafoarele pentru biciclete se montează laolaltă cu semafoarele rutiere. Nu laolaltă cu semafoarele pietonale. Trotuarele și trecerile pentru pietoni sunt pentru pietoni și bicicletele sunt mijloace rutiere.

Și în parcurile capitalei trebuie făcute terenuri pentru ciclism, total separate de aleile pietonale. Nu piste pentru biciclete pe aleile pietonale. Aleile parcurilor sunt pentru pietoni și bicicletele sunt mijloace rutiere.

Când vom putea, în calitate de pietoni, circula în liniște pe aleile pietonale ale parcurilor capitalei fără să mai fim deranjați de biciclete? Când vom avea o capitală fără piste pentru biciclete pe trotuare și fără semafoare pentru biciclete laolaltă cu semafoare pietonale și cu parcuri cu piste pentru biciclete în afara aleilor pietonale? Când vom avea o capitală cu 0 treceri la nivel cu calea ferată și 0 tronsoane ale liniilor de tramvai lipsite de benzi proprii mașinilor?

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version